Menneet tapahtumat

VUOSI 2024

17.1.2024 kokoonnuttiin keilaamaan Oulun keilahallissa.

***************************************************************************************************

Oulun Seudun KILPI ry ja YHDESSÄ ETEENPÄIN – Kilpikoordinaattorin kanssa -hanke olivat mukana Ilo virtaa! -tapahtumassa Kempeleen Kauppakeskus Zeppelinissä la 13.1.2024. Kiitos mukavista kohtaamisista hyvinvointitekovinkkiemme äärellä!

Kilpirauhassairaudet ja kehoni kuva -luento järjestettiin Oulussa, Kumppanuuskeskuksessa. Etäkatsomoita järjestettiin toiminta-alueellamme Suomussalmella ja Pudasjärvellä.

SYYSTALVI 2023

Vertaisiltoja vietettiin marras-joulukuulla seuraavasti: 2. ja 30.11. Haukiputaalla, 2.11. Kuusamossa, 7.11. ja 12.12. Ylivieskassa, 9.11. Pudasjärvellä, 13.11. Oulussa, 21.11. Raahessa ja Kalajoella sekä Sotkamossa, 23.11. Kempeleessä ja 30.11. Kajaanissa. Kajaanissa, Kalajoella, Kuusamossa, Muhoksella, Pudasjärvellä, Raahessa ja Sotkamossa kokoonnuttiin vielä joulukuussa yhdessä ruokailemaan ja Oulussa glögille.

23.11.2023 YHDESSÄ ETEENPÄIN – Kilpikoordinaattorin kanssa -hanke oli mukana toteuttamassa Välittämisen viikon tapahtumaa “Kumppis välittää!” Kumppanuuskeskuksessa Oulussa. Kiitos kaikille mukavista kohtaamisista ja ajatusten vaihdosta!

21.11.2023 YHDESSÄ ETEENPÄIN  -Kilpikoordinaattorin kanssa -hanke järjesti “Mielenhyvinvointi ja kilpirauhassairaudet” -webinaarin etäkatsomot Oulussa, Raahessa sekä Kuhmossa. Kuhmossa vietettiin samalla Oulun Seudun KILPI ry:n jäseniltaa. Kiitos kaikille mukana olleille!

1.11.2023 Oulun Seudun KILPI ry järjesti Oulussa endokrinologi Olavi Ukkolan luennon kilpirauhassairauksista. Kiitos kaikille mukana olleille!

Vertaisiltoja vietettiin lokakuussa seuraavasti: 3.10.2023 Ylivieskassa, 5.10. Kuusamossa ja Haukiputaalla, 10.10. Kalajoella, 12.10. Pudasjärvellä (koordinaattori vieraili paikanpäällä), 18.10. Muhoksella, 19.10. Oulussa ja Raahessa (koordinaattori vieraili paikanpäällä) sekä 26.10. Kajaanissa.

19.-30.10. YHDESSÄ ETEENPÄIN – Kilpikoordinaattorin kanssa -hanke järjesti yhdistyksen historiaa esittelevä pop up -valokuvanäyttelyn, joka oli esillä Raahessa, yhteisökeskus Praatissa. Kiitos kävijöille!

19.10. YHDESSÄ ETEENPÄIN – Kilpikoordinaattorin kanssa -hanke järjesti “Kun puoliso sairastuu” -webinaarin etäkatsomon Raahessa yhteistyössä Raahen vertaisryhmän kanssa ja Oulun Seudun KILPI ry Oulussa. Pudasjärven vertaisryhmä järjesti myös oman etäkatsomonsa. Kiitos kaikille osallistuneille!

Vertaisiltoja vietettiin syyskuussa seuraavasti: 5.9.2023 Ylivieskassa (koordinaattori vieraili paikan päällä), 7.9. Haukiputaalla, Kuusamossa ja Pudasjärvellä, 18.9. Oulussa, 26.9. Kalajoella, 27.9. Raahessa sekä 28.9. Kempeleessä ja Kajaanissa (pj ja koordinaattori paikan päällä).

Oulun Seudun KILPI ry ja YHDESSÄ ETEENPÄIN – Kilpikoordinaattorin kanssa -hanke oli mukana vapaaehtoistoiminnan messuilla Ylivieskassa 26.9.2023.

YHDESSÄ ETEENPÄIN – Kilpikoordinaattorin kanssa -hanke järjesti Oulussa Yhdessä eteenpäin! -Vertaisohjaajatapaamisen ja -koulutuksen vertaisohjaajana toimiville aktiiveillemme 23.9.2023. Kiitos kaikille mukana olleille informatiivisesta päivästä!

YHDESSÄ ETEENPÄIN – Kilpikoordinaattorin kanssa -hanke järjesti ”Hyvää elämää sekundakropassa!” -keskusteluluennon Oulussa, Vuolle-talolla 18.9.2023. Tilaisuudessa oman tarinansa kertoi oululainen Anne Roth, jolta vaikea sairastelu ja vuodet kilpirauhaspotilaana eivät ole vieneet elämäniloa ja toivoa. Paikanpäällä ja linjoilla oli mukavasti asiasta kiinnostuneita, kiitos kaikille osallistujille!

15.-16.9.2023 viisi Oulun Seudun KILPI ry:n osallistujaa oli mukana liiton Kilpi-päivillä Helsingissä.

1.9.2023 YHDESSÄ ETEENPÄIN – Kilpikoordinaattorin kanssa -hanke jakoi tietoa Oulu kylässä -tapahtumassa Kuusisaaressa yhdessä Kumppanuuskeskuksen väen kanssa. Kiitos kaikille kivasta päivästä!

KEVÄT-KESÄ 2023

Oulun Seudun KILPI ry ja YHDESSÄ ETEENPÄIN – Kilpikoordinaattorin kanssa -hanke olivat mukana Kuusamon järjestötorilla 29.8.2023.  Kävijöitä riitti mukavasti, ja iltaa jatkettiin vielä vertaisryhmätoiminnan merkeissä! Kiitos kaikille mukavasta ja idearikkaasta päivästä ja illasta!

YHDESSÄ ETEENPÄIN – Kilpikoordinaattorin kanssa -hanke oli jakamassa tietoa yhdistyksen toiminnasta ja hanketyöstä Hyvä kasvaa Kempeleessä -tapahtumapäivässä Pirilän tilalla la 26.8.2023! Olipa mukava nähdä niin monia asiastamme kiinnostuneita paikan päällä, kiitos kaikille!

Oulun Seudun KILPI ry ja YHDESSÄ ETEENPÄIN – Kilpikoordinaattorin kanssa -hanke olivat mukana Kumppanuuskeskuksen taiteiden yössä to 17.8.2023. “Minun kilpeni” -tehtävänannon lopputulemana valmistui upeita, isoja yhteisötaideteoksia sekatekniikalla! Kiitos kaikille kävijöille!

Oulun Seudun KILPI ry:n ja YHDESSÄ ETEENPÄIN – Kilpikoordinaattorin kanssa -hankkeen Kumppanuuskeskuksessa 8.8.2023 tarjoamilla KILPI-KAHVEILLA riitti vipinää! Mukavasti vieraita kävi kuulemassa kahvikupposen äärellä lisää yhdistyksen toiminnasta ja hanketyöstä! Kiva, kun kävitte – nähdään taas!

YHDESSÄ ETEENPÄIN – Kilpikoordinaattorin kanssa -hanke oli mukana Kiiminkipäivien toritapahtumassa 5.8.2023. Esittelypisteellämme kirjastolla kävi monia asiastamme kiinnostuneita! Kiitos kaikille mukana olleille!

Yhteispohjoismaisen luonnonkukkien päivän kunniaksi teimme Kiimingissä opastetun kasviretken lähimetsään Huttukylän nuorisoseurantalolta su 18.6. Mukana oli 20 retkeläistä. Retken järjestivät Oulun Seudun KILPI ry / YHDESSÄ ETEENPÄIN – Kilpikoordinaattorin kanssa -hanke sekä Huttukylän Nuorisoseura ry ja Kiiminkien Luonnonsuojeluyhdistys ry. Paikallislehti Rantapohja oli mukana ja julkaisi tapahtumasta jutun 22.6.2023.

Lämmin kiitos kaikille yhdistyksemme 25-vuotisjuhliin Oulussa, Ravintola Nallikarissa lauantaina 10.6.2023 osallistuneille!

Uusia jäseniä tavattiin kahvitellen Oulun torilla to 1.6.2023. Kiitos kaikille mukavasta illasta ja hyvistä porinoista!
Oulun Seudun KILPI ry:n puolesta puheenjohtaja Marjo ja kilpikoordinaattori Anu

Kansainvälisen kilpirauhasviikon (25.-31.5.2023) kunniaksi Oulun Seudun KILPI ry jakoi tietoa ja esitteitä kilpirauhas- ja lisäkilpirauhassairauksista sekä yhdistyksen toiminnasta. To 25.5. oltiin tavoitettavissa Kiimingin aluekirjastossa, pe 26.5. Pekurin Kirjastossa ja la 27.5. Oulunsalon aluekirjastossa. Ma 29.5. pidettiin Kilpi-info Raahessa, Hyvinvointipiste NeuvoRassissa.

Maailman kilpirauhaspäivänä 25.5. kokoonnuttiin myös vertaistapaamisiin Kajaanissa, Oulussa ja Haukiputaalla!

YHDESSÄ ETEENPÄIN – Kilpikoordinaattorin kanssa -hanke esittäytyi niin ikään maailman kilpirauhaspäivän kunniaksi Oulussa, OLKA-pisteellä Oulun yliopistollisessa sairaalassa to 25.5.

Lämmin kiitos kaikille tapaamisista ja keskusteluista!

Keskiviikkona 19.4.2023 olimme mukana esittelemässä yhdistyksen toimintaa Ainot ja Reinot -tapahtumassa Ouluhallissa sekä Sykäys-tapahtumassa Kumppanuuskeskuksella. Oli mukava kohdata niin monia asiasta kiinnostuneita! Tavataanpa toistekin!

Kuvamuistoja vuosien varrelta:

Vertaisryhmätoiminta on oleellinen osa yhdistyksen toimintaa. Raahessa vertaisryhmä aloitti kokoontumiset vuonna 2017. Paikalla oli 30 asiasta kiinnostunutta.

Kuusamossa perustettiin vuonna 2017 vertaistukiryhmä. Tapahtumassa ohjaaja Helena Laakon ja yhd.pj. Kirsti Uhlgrenin informaatio kiinnosti peräti 50 osallistujaa.

Vammais- ja kansanterveysjärjestöjen yhteisen Kaiku-järjestöpisteen avajaisissa Oulussa 2017.

Yhdistyksen jouluaterialle 2017 oli saapunut kivasti ruokailijoita. Kiitos mukana olleille!