PÄÄKAUPUNKISEUDUN KILPIRAUHASYHDISTYS RY

Tervetuloa Pääkaupunkiseudun Kilpirauhasyhdistyksen sivuille!

Haluamme tarjota pääkaupunkiseudulla asuville jäsenillemme monipuolisesti tietoa kilpirauhasasioista, ja olla tukena kilpirauhassairauden kanssa eläville sekä heidän läheisilleen.

Tavoitteenamme on edistää terveyttä ja hyvinvointia, sillä kilpirauhasen häiriöt vaikuttavat laajalti eri elämänalueille.

Järjestämme luentoja, kursseja ja yleisötilaisuuksia eri aihepiireistä, vertaistukitoimintaa sekä yhteisiä virkistystapahtumia. Asiantuntijoiden avulla pyrimme antamaan uusinta tietoa tutkimuksista sekä hoidoista, ja terveyden edistämiseen liittyvistä ajankohtaisista asioista. Tilaisuuksissamme tapaat vertaisiasi ja voit halutessasi jakaa omia kokemuksiasi.

Yhdistys syntyi Kilpirauhaspotilasyhdistys ry:n pääkaupunkiseutujaostosta, joka perustettiin vuonna 1998. Jaostosta muodostettiin Pääkaupunkiseudun kilpirauhasyhdistys 1999. Yhdistys rekisteröitiin tammikuussa 2001, ja se on Suomen Kilpirauhasliitto ry:n jäsenyhdistys. Vuoden 2017 alussa yhdistyksemme jäsenmäärä on lähes 2000 henkilöä.

Teemme yhdistyksessä töitä vapaaehtoisvoimin.

Tervetuloa mukaan!