PIRKANMAAN KILPIRAUHASYHDISTYS RY

Olet lämpimästi Tervetullut Pirkanmaan kilpirauhasyhdistys ry:n nettisivuille!

Yhdistyksemme on rekisteröity 17.1.2000 Tampereella, mutta vapaamuotoinen paikallisjaosto aloitti toimintansa Tampereella jo vuonna 1997. Yhteistyön ja tiedon tarve oli keskeinen kriteeri yhdistyksen perustamiseen. Toimintaympäristönä on Pirkanmaan alue, jäsenmäärämme on tällä hetkellä noin 830 jäsentä.

Yhdistyksemme toiminnan tarkoituksena on toimia alueellisena potilasjärjestönä, joka edistää kilpirauhassairauksien tunnettavuutta ja hoitoa sekä kilpirauhaspotilaiden fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia. Yhdistyksemme pyrkii tekemään yhteistyötä alueensa muiden potilasyhdistyksien kanssa.

Yhdistyksemme tarvitsee toimiakseen juuri sinulaistasi aktiivista jäsentä ja osallistumalla toimintaan vaikutat sen sisältöön kertomalla mielipiteesi.

Vertaistoimintaa on järjestetty yhdistyksessämme jo yli 10 vuotta ja se jatkuu edelleen ainakin Tampereella ja suunnitelmissa on aloittaa uusi ryhmä Pirkkalaan syksyllä 2017. Toiveissa olisi perustaa myös muualle Pirkanmaan alueelle vertaisryhmiä, mikäli innokkaita vetäjiä löytyy. Yhdistyksen hallitus auttaa ja tukee uusien ryhmien perustamista ja koulutusta hankitaan tarvittaessa.

Järjestämme jäsenillemme ja heidän läheisilleen mm. kuntoutumispäiviä, vertaistoimintaa, virkistystoimintaa, asiantuntijaluentoja ja mukavaa yhdessäoloa.