Tukea ja ohjausta

Vertaistukea puhelimitse

Tukipuhelin päivystää arkitorstaisin klo 18–21 numerossa 050 400 6800 ja tarjoaa sinulle kuuntelijan ja mahdollisuuden vuorovaikutukseen jakamalla oma kokemuksesi jo pidempään sairastaneen henkilön kanssa. Tukipuhelimen tarkoituksena on avata uusia näkökulmia selviytymiseen arjessa sairauden kanssa. Tukipuhelimeen vastaavat henkilöt, jotka toimivat tavallisen ihmisen tiedoin ja taidoin oman elämänkokemuksen kautta. Vertaisuudessa jokainen on oman elämänsä asiantuntija. Tukipuhelin päivystäjiltä ei edellytetä terveyden- tai sairaanhoidon koulutusta, mutta he saavat säännöllisesti koulutusta vertaistoimijan tehtävään.

Neuvontaa ja ohjausta sekä puhelimitse että sähköpostitse

Numerossa 044 788 8899 vastataan tiistaisin ja keskiviikkoisin kello 12–14. Poikkeavista ajoista ilmoitetaan vastaajassa. Kysymyksiä voi lähettää myös sähköpostilla osoitteeseen neuvonta(at)kilpirauhasliitto.fi. Puheluihin ja viesteihin vastaa liiton työntekijä. Viesteihin pyritään vastaamaan viikossa.

Liiton työntekijän kanssa voit keskustella sairauteesi ja hoitoosi liittyvistä asioista ja saada neuvontaa ja ohjeistusta. Emme kuitenkaan voi ottaa kantaa esimerkiksi hoitolinjauksiin tai lääkkeiden annosteluun, sillä emme ole terveydenhuollon ammattilaisia.

Neuvonta ja tukipuhelin ovat suljettuina arkipyhinä ja heinäkuussa.