Kannatin

Verkkovertaiskoulutuspäivä Oulussa lauantaina 5. lokakuuta

Tämän vuoden aikana Kilpirauhasliitto käynnistää vertaisryhmächatteja, joihin vertaistukea tarvitsevat voivat osallistua ympäri Suomen. Nyt etsimme sellaisia vapaaehtoisia, jotka ovat kiinnostuneita omalta kotisohvalta käsin toteutettavasta vertaistoimijuudesta. Toisin sanoen kaipaamme vertaisohjaajia chatteihimme.

Jos olet kiinnostunut vapaaehtoistoimijuudesta ja haluaisit paitsi antaa myös saada vertaistukea omaan sairauteesi liittyen, tämä lauantai on sinua varten!

Milloin: Lauantaina 5.10., klo 10-16.
Missä: Hyvän Mielen Talolla, Kauppurienkatu 23, 2 kerros käynti Vaarankadun puolelta.
Ilmoittautuminen: 30.9. mennessä
Mitä luvassa: Tietoa vapaaehtoistoiminnan perusasioista ja mahdollisuuksista. Erityisesti keskitymme verkkovapaaehtoistoimintaan ja sen etuihin. Lisäksi tutustumme Väestöliiton ylläpitämään Hyvä kysymys -sivustoon, jolla ryhmächatit tullaan käymään.
Koulutuksen hinta: Koulutus on osallistujalle maksuton. Lisäksi koulutuspäivään sisältyy ilmainen lounas. Osallistujalle myös maksetaan matkakulut halvimman (yleensä julkisen) kulkuneuvon mukaan. Koulutuksen käyminen ei velvoita osallistujaa ottamaan osaa Kilpirauhasliiton verkkovapaaehtoistoimintaan, mutta antaa siihen hyvän pohjan.
Lisätietoja: Tiettyyn aiheeseen keskittyvät ryhmächatit kokoontuvat kerran kuukaudessa, kahden tunnin ajan arki-iltaisin. Tätä enempää aikaa ei vapaaehtoisena chat-ohjaajana toimimiseen kulu. Lisäksi apunasi on aina joko Kilpirauhasliiton työntekijä tai toinen vapaaehtoinen chat-ohjaaja, joten et koskaan ole yksin vastuussa chatista. Toivomme, että pystyt sitoutumaan chatin vertaistoimijuuteen koko sen toimikaudeksi, eli noin neljäksi tai viideksi kuukaudeksi syksyn tai kevään aikana. Chattien päivämäärät ovat täysin sovittavissa sellaisiksi, että ne sopivat sinun aikatauluihisi.

Minkä vuoksi haluat vapaaehtoiseksi chat-ohjaajaksi? (pakollinen)

Oletko kiinnostunut verkkovertaisuudesta, mutta koulutuspäivä ei sovi sinulle tai olisit kiinnostunut mieluummin jostain muusta (blogin kirjoittamisesta, Instagramin päivittämisestä…), kuin chat-ohjauksesta? Ota yhteyttä, niin ideoidaan yhdessä! Sähköposti: johanna.erkkila(a)kilpirauhasliitto.fi