Kannatin

Ajankohtaista

Tällä sivulla voit seurata Kilpirauhasliiton uuden Kannatin-hankkeen etenemistä. Kolmivuotuinen hanke alkoi maaliskuussa 2018 ja sen tarkoituksena on lisätä netissä annettavaa kilpirauhastietoa. Hankkeen aikana käynnistetään lisäksi uusia verkkovertaistukimuotoja, joiden kohteena ovat erityisesti nuoret ja työikäiset. Verkkopohjaisille toimintamalleille on ollut viime vuosina kasvavasti kysyntää ja on hienoa, että tähän pystytään nyt vastaamaan.

Hankkeen tavoitteena on lisätä verkossa tapahtuvaa tiedonjakoa kilpirauhasasioista. Tämä pitää sisällään monipuolisen ja luotettavan asiantuntijatiedon ja tarkoitus on yhdessä eri tahojen kanssa tuottaa sellaista materiaalia, jonka hankkeen kohderyhmä kokee kiinnostavaksi ja hyödylliseksi.

Hankkeen alussa toteutettiin nettikysely, jossa ihmiset pääsivät kertomaan, millaisista asioista he haluaisivat saada tietoa. Vastauksissa kärkeen nousivat ehkä perinteiseksikin katsottavat artikkelit ja vertaistukitarinat, mutta tämän lisäksi kannatusta saivat netissä toimiva kysymys ja vastaus -palsta, videotallenteet sekä verkkoluennot. Varovainen aloitus netissä olevan materiaalin tuottamisessa otettiin jo keväällä, kun ensimmäinen lääkäriluento saatiin tallennettu ja saatettua yleiseen jakoon. Tuon tallenteen voit katsoa Facebook-sivuiltamme tai Youtubesta tästä linkistä. Materiaalin tuottamista on tarkoitus jaksaa nyt syksystä ja niin ikään ottaa niitä ensimmäisiä askelia kohti verkossa tapahtuvaa tukea.

Johanna
johanna.erkkila(at)kilpirauhasliitto.fi