Kuntoutumiskurssit

Lataa tästä tietosuojaseloste»

Nuorten aikuisten viikonloppu

23.-25.11.18 (pe-su), Hotelli Sveitsi, Hyvinkää

Pakene marraskuun loskaa lämpöiseen hotelliin ja tule mukaan ensimmäistä kertaa järjestettävään nuorten viikonloppuun Hyvinkäälle!

Viikonloppu on tarkoitettu kaikille 18-29 -vuotiaille kilpirauhasnuorille, jotka ovat kiinnostuneita kuulemaan omasta sairaudestaan ja sen vaikutuksesta elämäänsä. Olet tervetullut mukaan, vaikket olisi Kilpirauhasliiton jäsen. Viikonlopun aikana luvassa on asiantuntijaluentoja, rentoa yhdessäoloa, hyvää ruokaa, yhteistä tekemistä joko sisällä tai ulkona sekä tietysti vertaistukea.

Majoitus on joko 1hh tai 2hh oman toiveen mukaan. Viikonlopun hinta on 2hh/30€ ja 1hh/50€. Hintaan sisältyy täysihoito, asiantuntijaluennot sekä kaikki muu ohjelma. Matkakulut maksetaan itse. Osallistumismaksu palautetaan vain, mikäli osallistuminen on peruttu vähintään kaksi viikkoa ennen viikonlopun alkamista. Osallistujille lähetetään lisätietoja viikonlopun ohjelmasta hakuajan päätyttyä.

Aika: pe-su 23.-25.11.
Paikka: Hotelli Sveitsi, Hyvinkää
Hinta: 2hh/30€ ja 1hh/50€
Hakuaika alkaa: 3.9.
Viimeinen ilmoittautuminen: 17.10.
Viikonlopun vastaava ja lisätietoa: Asta Salonen, 050 4084 403, asta.salonen@kilpirauhasliitto.fi

Ilmoittautumislomake löytyy täältä.

Avo- ja etäsopeutumisvalmennuskurssi Oulussa 5.10.-15.11.2018

Aika ja paikka: Kurssi toteutetaan lähipäivinä, jotka ovat perjantai 5.10 klo 16.30-20.00 lauantai 6.10. klo 10.00- 16.00 ja torstai 15.11. klo 16.30- 20.00. Väliin sijoittuu etäjakso, joka toteutetaan Movendos-etävalmennusohjelman avulla. Lähipäivinä kokoonnumme Aleksinkulmassa, osoite Aleksanterinkatu 9, Oulu, kokoustila Väinö.

Kenelle: Kurssi on suunnattu Oulussa ja sen lähiseudulla asuville työikäisille henkilöille, jotka sairastavat kilpirauhasen vajaatoimintaa. Edellytyksenä kurssille osallistumiselle on, että henkilöllä on käytössä tietokone, nettiyhteys ja sähköpostiosoite sekä valmius käyttää niitä. Etusijalla ovat henkilöt, jotka eivät ole aikaisemmin osallistuneet Kilpirauhasliiton kuntoutumiskursseille. Voit hakea kurssille, vaikka et olisi Kilpirauhasliiton jäsen.

Tavoitteet: Kurssin tavoitteena on lisätä kuntoutujan tietoutta omasta sairaudestaan ja sen hoidosta sekä kannustaa huolehtimaan hyvinvoinnistaan. Lisäksi kurssin tärkeää antia on vertaistuki, jota kurssilaiset saavat toinen toisiltaan.

Osallistuminen kurssille on maksutonta. Osallistujat vastaavat itse matkakuluistaan.
Kuntoutumiskurssiin sisältyvät lääkäriluento ja muut asiantuntijaluennot. Lähipäivinä tarjoamme kurssilaisille kahvia/teetä ja pientä purtavaa. Lauantaina 6.10. tarjolla on lounas. Kurssilaisilta odotetaan sitoutumista kaikille osallistumiskerroille sekä etätehtävien itsenäiseen suorittamiseen.

Hakeminen: Haku alkaa 15.8. ja päättyy 12.9. Hakukaavake löytyy täältä.
Lisätietoja kurssista voit tiedustella asta.salonen@kilpirauhasliitto.fi tai p. 050 4084 403.

Ennakkotietoa tulevista kursseista

Neljän vuorokauden internaattikurssit

• Keväällä 2019 kurssi lisäkilpirauhaspotilaille Pirkanmaalla
  • Keväällä 2019 eläkeikäisille vajaatoimintapotilaille Etelä-Suomessa
  • Syksyllä 2019 kurssi kilpirauhassyöpään vasta sairastuneille Keski-Suomessa

Avo-ja etäsopeutumisvalmennusta vajaatoimintapotilaille

• Keväällä 2019 kaiken ikäisille Lapissa
  • Syksyllä 2019 työikäisille Itä-Suomessa

Tarkemmat ajankohdat ja paikat selviävät myöhemmin. Seuraa ilmoitteluamme Kilpi-lehdessä ja www- tai fb-sivuilla.

Haku kursseille

Haku tapahtuu verkkolomakkeella tai hakulomakkeella, jonka voi tilata osoitteesta toimisto@kilpirauhasliitto.fi tai puhelimitse, p. 09 8684 6550.  Paperiset hakemukset palautetaan postitse osoitteella Suomen Kilpirauhasliitto ry, Vilhonkatu 4 B 15, 00100 Helsinki.
Hakulomake kannattaa täyttää huolellisesti, sillä valintaan vaikuttavat erityisesti hakijan vapaamuotoiset perustelut. Valituille hakijoille ilmoitetaan valinnasta puhelimitse, muille lähetämme hakuajan päätyttyä tiedon sähköpostitse.

Lisätietoa saat tarvittaessa osoitteesta toimisto@kilpirauhasliitto.fi tai p. 09 8684 6550.