Kuntoutumiskurssit

Avo-/etäkuntoutumiskurssi kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastaville Lappeenrannassa!

Suomen Kilpirauhasliitto ry järjestää avo-/etäkuntoutumiskurssin kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastaville!

Aika ja paikka: Kurssi toteutetaan lähipäivinä, jotka ovat perjantai 8.9. klo 17–20 ja lauantai 9.9. klo 10–16. Väliin sijoittuu etäjakso, joka toteutetaan Movendos-etävalmennusohjelman avulla. Viimeinen lähikokoontuminen on etäjakson jälkeen tiistaina 24.10. klo 17–20. Lähipäivinä kokoonnumme Etelä-Karjalan näkövammaisten toimintakeskuksella Valtakatu 26 A 1, Lappeenranta.

Kenelle: Kurssi on suunnattu henkilöille, jotka sairastavat kilpirauhasen vajaatoimintaa. Edellytyksenä kurssille osallistumiselle on, että henkilöllä on käytössä tietokone, nettiyhteys ja sähköpostiosoite sekä valmius käyttää niitä. Etusijalla ovat henkilöt, jotka eivät ole aikaisemmin osallistuneet Kilpirauhasliiton kuntoutumiskursseille. Voit hakea kurssille, vaikka et olisi Kilpirauhasliiton jäsen.

Tavoitteet: Kurssin tavoitteena on lisätä kuntoutujan tietoutta omasta sairaudestaan ja sen hoidosta sekä kannustaa huolehtimaan hyvinvoinnistaan. Lisäksi kurssin tärkeää antia on vertaistuki, jota kurssilaiset saavat toinen toisiltaan.

Osallistuminen kurssille on maksutonta.

Kuntoutumiskurssiin sisältyvät lääkäriluento ja muut asiantuntijaluennot sekä kahvi/tee ja pientä suolaista kokoontumiskerroilla. Lauantaina 9.9. tarjolla on lounas. Matkakulut maksaa kurssilainen itse. Kurssilaisilta odotetaan sitoutumista kaikille osallistumiskerroille sekä etätehtävien itsenäiseen suorittamiseen.

Hakeminen: Hakuaika alkaa 1.8. ja päättyy 28.8. Hakukaavake löytyy osoitteesta https://www.webropolsurveys.com/S/229AA3698AE95D5A.par

Lisätietoa kurssista voi kysellä 1.8. alkaen osoitteesta toimisto@kilpirauhasliitto.fi tai p. 09 8684 6550.