ETELÄ-KARJALAN KILPIRAUHASYHDISTYS RY

Menneet tapahtumat

Menneet tapahtumat 2019

Syksy 2019 tapahtumat

Lappeenrannassa yhteistapaaminen ”Avoimet ovet” keskiviikkona 27.11. klo 16 – 18 Reumayhdistyksen Tulestuvalla, Koulukatu 50. Nautitaan yhdistyksen 15 -vuotiskahvitarjoilusta vapaan seurustelun kera. Tervetuloa muistelemaan ja tapaamaan vertaisia vuosien varrelta.

Imatralla avoin keskusteluryhmä tiistaina 12.11. klo 17.30, Apilankulma, Reumayhdistyksen tila, Koskikatu 1. Katsotaan Ulla Slaman videoluento kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Savonlinnan vertaisryhmän tapaaminen maanantaina 18.11. klo 17.00 Järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3. Katsotaan Ulla Slaman videoluento kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Sääntömääräinen syyskokous tiistaina 29.10.2019 klo 16.30 Lauritsalan Juttunurkka, Lounasravintola Laura,  Hallituskatu 17 – 19, Lappeenranta. Kokouksessa käsitellään sääntöjen määrämät asiat. Kahvitarjoilu.     Kokouksen jälkeen luento klo 18.00 ”Ihminen -psykofyysinen kokonaisuus”. Luennoitsijana osteopaatti Erja Laapas. Tervetuloa!

Imatralla avoin keskusteluryhmä tiistaina 10.9., 22.10 (8.10. peruuntui)  ja 12.11. klo 17.30, Apilankulma, Reumayhdistyksen tila, Koskikatu 1. Syyskuun tapaamisessa 10.9. keskustelua ajankohtaisista aiheista ja tulevista tapaamisista. Lokakuussa 22.10. ravintotietoutta, Eksoten ravitsemusterapeutti Anna-Liisa Mattila luennoi ”Voimaa ja mielenvirkeyttä ruoasta”

Savonlinnan vertaisryhmän tapaaminen maanantaina 16.9., 21.10. ja 18.11. klo 17.00, aloitusaika sama kuin aiemmin, KILPI-lehden tapahtumakalenteriin oli ”lipsahtanut” virheellinen aloitusaika. Järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3. Syyskuun tapaamisen alustaa hankekoordinaattori Tiina Pulkkinen aiheesta ”Yty-hanke ja luonnon merkitys terveydelle ja mielenterveydelle”. Lokakuussa ”Teatterin vaikutus ihmiseen ja terveyteen”, alustaa teatteriohjaaja Tuomas Vuorinen.

Lappeenrannassa avoin keskusteluryhmä tiistaina 17.9.  klo 14 – 16 Reumayhdistyksen Tulestuvalla, Koulukatu 50. Katsotaan Ulla Slaman videoluento kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Video on ruotsinkielinen, tekstitys suomeksi.

Lappeenrannassa OLKA-toiminnan teemapäivä tiistaina 28.5. klo 9 – 13 Etelä-Karjalan keskussairaalan pääaulassa. Jaossa Kilpi-lehtiä, esitteitä, tietoa kilpirauhassairauksista ja yhdistyksemme toiminnasta.

Kunpa siivet kantaisivat -näyttely Helsingissä. Oletko lähettänyt perhosen/perhosia näyttelyyn? Kiinnostaako näyttelyyn tutustuminen? Ota yhteyttä puheenjohtajaan p. 045 6651 171.

Lappeenrannassa laivaristeily perjantaina 14.6. Saimaan kanavalle, lounas Kehruuhuoneella ja linnoitukseen tutustuminen yhdessä Kymenlaakson kilpirauhasyhdistyksen kanssa. Lisätietoa ja ilmoittautumiset 15.5. mennessä ekkilpi@gmail.com tai p. 045 6651 171. Hintaan 20 €/jäsen ja 30 €/ei jäsen sisältyy laivalippu ja lounas. Matka maksetaan 17.5. mennessä Etelä-Karjalan kilpirauhasyhdistyksen tilille FI6541080010371907.

Imatralla avoin keskusteluryhmä tiistaina 7.5. klo 17.30, Apilankulma, Koskikatu 1, Imatra. Riitta Malinen kertoo suolahuonehoidoista. Tarjoilua. Tervetuloa!

Lappeenrannassa vertaisilta keskiviikkona 15.5. klo 17.30 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulma, Valtakatu 23. Illassa mukana jalkaterapeutti Soile Ruhtinas kertomassa jalkojen hyvästä hoidosta. ”Kesäksi jalat kuntoon, iloisin mielin ja kepein varpain kesälaitumelle.” Kahvitarjoilu. Tervetuloa! Tämä on meidän viimeinen vertaisilta tässä tilassa. Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulman toiminta loppuu. Syksyn tapaamispaikoista ilmoitetaan myöhemmin.

Lappeenrannasta kevätretki Punkaharjulle lauantaina 18.5. yhdessä Lappeenrannan Reumayhdistyksen kanssa. Tutustuminen Luston metsämuseoon ja vietetään päivä Kruunupuistossa, missä juhlistetaan tuona päivänä kuntoutuksen 50 vuotisjuhlavuotta. Luvassa karnevaalimeininkiä, paikalla myös Marja-Liisa Kirvesniemi puhumassa liikunnan merkityksestä. Hinta jäsenille 22 euroa ja ei jäsenille 45 euroa. Hintaan sisältyy kuljetus, pääsylippu Lustoon ja lounas Kruunupuistossa.  Matka maksetaan 3.5. mennessä Etelä-Karjalan kilpirauhasyhdistyksen tilille FI6541080010371907.  Ilmoittautumiset 3.5. mennessä ekilpi@gmail.com  tai p. 045 6651 171.

Imatralla avoin keskusteluryhmä ti 9.4. klo 17.30, Apilankulma, Koskikatu 1. Katsotaan proviisori Henna Uusitalon videoluento ”Lääketietoa lääkkeiden käyttäjille”. Perusasioita lääkkeiden ottoajankohdista, yhteisvaikutuksista, ravintolisistä ja paljon muusta.

Savonlinnan vertaisryhmän tapaaminen maanantaina 15.4.2019 klo 17.00 Järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3. Ravitsemusterapeutti Aija Toivonen Sosterilta luennoi ”Ravitsemuksesta kilpirauhassairauksissa”. Toivotaan runsasta osanottoa. Tervetuloa! Kahvitarjoilu.

Lappeenrannassa vertais/jäsenilta keskiviikkona 17.4.2019 klo 17.30 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulma, Valtakatu 23. Illan vieraanamme Lappeenrannan Keliakiayhdistyksestä kokemuskouluttaja Anja Airaksinen ja vertaistukihenkilö Tuija Nyrhi.

Lappeenrannassa ravintotietoutta tiistaina 23.4. klo 14 – 16 Lappeenrannan Reumayhdistyksen Tulestuvalla, Koulukatu 50. TtM, laillistettu ravitsemusterapeutti Noora Mikkonen Eksotelta luennoi teemalla ”Voimaa ja mielenterveyttä ruoasta”.

Lappeenrannassa avoin keskusteluryhmä  ti 2.4. klo 14 Reumayhdistyksen Tulestuvalla, Koulukatu 50. Katsotaan proviisori Henna Uusitalon videoluento ”Lääketietoa lääkkeiden käyttäjille”. Perusasioita lääkkeiden ottoajankohdista, yhteisvaikutuksista, ravintolisistä ja paljon muusta.

Savonlinnan vertaisryhmän tapaaminen maanantaina 18.3.2019 klo 17.00 Järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3. Pääsiäiskorttien askartelua, omat sakset mukaan. Kahvitarjoilu. Tervetuloa!

Sääntömääräinen kevätkokous keskivikkona 20.3.2019 klo 17.00 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulma, Valtakatu 23, Lappeenranta. Kokouksessa käsitellään sääntöjen määrämät asiat. Kokouksen jälkeen vapaata keskustelua ajankohtaisista aiheista.  Kahvitarjoilu. Tervetuloa.

Mahdollisuus osallistua Etelä-Karjalan keliakiayhdistys ry:n järjestämälle retkelle la 6.4. Lautasella 2019/kevätmessuille Messukeskukseen. Bussi lähtee Imatran keskusliikenneasemalta klo 7.00, Joutseno S-market klo 7.15, Lappeenrannan Peltolan pysäkki 7.35, Kourulan pysäkki 7.45 ja Skinnarilan pysäkki 7.50. Pukarossa tauko meno- ja paluumatkalla. Bussikyydin hinta 20 euroa jäsenet, 25 euroa ei jäsenet,  ruokailut ja messulippu omakustannushintaan, samalla lipulla pääsee Lautasella 2019 ja kevätmessuille. Lisätietoa ja ilmoittautumiset 20.3. mennessä ekkilpi@gmail.com tai p. 045 6651 171. Maksu 20.3. mennessä Etelä-Karjalan kilpirauhasyhdistyksen tilille FI65 4108 0010 3719 07  Tervetuloa mukaan yhteiselle retkelle!

Imatralla avoin keskusteluryhmä tiistaina 12.3. klo 17.30, Apilankulma, Koskikatu 1, Imatra. Katsotaan yhdessä LKT, sisätautiopin dosentti Esa Sopin videoluento ”Kilpirauhanen ja kilpirauhasen vajaatoiminta”.  Keskustelua. Tervetuloa! Tarjoilua.

Savonlinnan vertaisryhmän tapaaminen maanantaina 18.2.2019 klo 17.00 Järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3. Vertaisilta teemalla ”Kumpa siivet kantaisivat” askartelua. Omat sakset mukaan. Tarinoista ja perhosista koostettu näyttely on esillä Galleria Kaarisillassa (Sanomatalo, Helsinki) 15.5. – 2.6.2019 välisen ajan. Kahvitarjoilu. Tervetuloa!

Lappeenrannassa jäsen-/vertaisilta keskiviikkona 20.2. klo 16.30 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulma, Valtakatu 23. Suomen Kilpirauhasliitosta järjestösuunnittelija Asta Salonen mukana illassa. Vertaisilta aloitetaan kokemustoimijakertomuksella ja iltaa jatketaan ”Kumpa siivet kantaisivat” teeman merkeissä keskustellen kilpirauhassairauksista ja perhosia askarrellen Teija Savolaisen ohjauksessa.  Tarinoista ja perhosista koostettu näyttely on esillä Galleria Kaarisillassa (Sanomatalo, Helsinki) 15.5. – 2.6.2019 välisen ajan.

Imatralla avoin keskusteluryhmä tiistaina 12.2. klo 17.30, Apilankulma, Koskikatu 1, Imatra. Tietoa kilpirauhasasioista, yhdistyksen ja liiton toiminnasta. Keskustellaan ja päätetään ryhmän seuraavista tapaamiskerroista. Tervetuloa! Tarjoilua.

Savonlinnassa vertaisillat maanantaina 18.2., 18.3. ja 15.4. klo 17.00 Järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3. Helmikuun iltaa vietetään ”Kumpa siivet kantaisivat” teeman merkeissä tutustuen eri mahdollisuuksiin perhosten askarteluun liittyvissä asioissa. Maalis- huhtikuun iltojen teemat tarkentuvat myöhemmin.

Lappeenrannassa avoin keskusteluryhmä tiistaina 5.2., 5.3. ja 2.4. klo 14.00 – 16.00 Lappeenrannan Reumayhdistyksen Tulestuvalla, Koulukatu 50, Lappeenranta. Puheenjohtaja mukana näissä tilaisuuksissa.

Lappeenrannassa vertais/jäsenilta keskiviikkona 16.1.2019 klo 17.30 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulma, Valtakatu 23. Katsotaan Eeva Ryhäsen videoluento lisäkilpirauhasista ja niiden hoidosta.

Savonlinnassa maanantaina 21.1.2019 klo 17.00 tutustuminen Savonlinnan pääkirjastoon Joeliin. Kokoontuminen kirjastolla Asemantie 5.

————————————————————————————————————————————-

Menneet tapahtumat 2018

Savonlinnassa pikkujoulut maanantaina 10.12. alkaen poikkeuksellisesti jo klo 16.30 Järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3. Illassa mukana yhdistyksen puheenjohtaja Lea Bruun. Tarjolla suolaista, makeaa, kahvia, teetä ja Hyvää Joulumieltä.  Tervetuloa!

Lappeenrannassa vertaisilta keskiviikkona 21.11. klo 17.30 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulmassa, Valtakatu 23. Päivi Mutikainen kertoo potilasvahinkoasioista.  Kahvitarjoilu.

Savonlinnassa vertaisilta maanantaina 19.11. klo 17.00 Järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3. Fysioterapeutti Piia Soikkelin ohjauksessa tuoli- ja aivojumppaa. Kahvitarjoilu. Tervetuloa!

Sääntömääräinen syyskokous keskiviikkona 17.10.2018 klo 17.00 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulma, Valtakatu 23, Lappeenranta. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat. Puheenjohtajan valinta 2019 – 2020. Hallituksen jäsenten ja varajäsenten valinta erovuoroisten tilalle. Toimintasuunnitelma 2019 ja talousarvio 2019.  Kahvitarjoilu. Kokouksen jälkeen klo 18.00 ravintoluento. Kiinalaiseen lääketieteeseen perehtynyt Terhi Hirvikallio luennoi syksyn teeman mukaisista ravintoon liittyvistä asioista. Tervetuloa!

Savonlinnassa vertaisilta maanantaina 22.10. klo 17.00 Järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3. Jalkaterapeutti Birgitta Havukainen Podostepista kertoo jalkojen hoidosta ja hyvinvoinnista.

Savonlinnassa Palvelutalo Hopearantaan tutustuminen ma 24.9.klo 17.00. Kokoontuminen palvelutalolla.

Lappeenrannassa lääkäriluento keskiviikkona 19.9. klo 18.00 Saimaan Ammattiopiston auditorio, Pohjolankatu 10, Lappeenranta. Luennoitsijana sisätautien ja endokrinologian erikoislääkäri Vesa Ilvesmäki aiheenaan ”Yleiskatsaus kilpirauhasen toimintahäiriöihin”.
Tilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille.

Suomen Kilpirauhasliitosta hankekoordinaattori Johanna Erkkilä vierailee Lappeenrannassa tiistaina 24.4. tutustuen yhdistyksemme toimintaan ja vierailee työikäisten kilpirauhaspotilaiden vertaisillassa.

Klo 15.30 – 16.30 Johanna tavattavissa Lappeenrannan Reumayhdistyksen Tulestuvalla, Koulukatu 50. Tule tapaamaan Johannaa ja keskustelemaan Kannatin-projektista.

Hei Sinä 15 – 29 vuotias nuori, onko Sinulla ongelmia kilpirauhasesi kanssa. Tule keskustelemaan ja pizzalle Suomen Kilpirauhasliiton hankekoordinaattori Johanna Erkkilän kanssa Lappeenrannan Rossoon ti 24.4. klo 19.15. Johanna kertoo Kilpirauhasliiton Kannatin -projektista, missä kohderyhmänä ovat erityisesti nuoret ja työikäiset kilpirauhassairaat.  Johanna tarjoaa pizzat, ilmoittaudu ekkilpi@gmail.com tai p. 045 6651 171

Lappeenrannasta kevätretki Luumäelle keskiviikkona 23.5. yhdessä Lappeenrannan Reumayhdistyksen kanssa Kotkaniemeen – Presidentti P. E. Svinhufvudin kotimuseoon. Opastettu kierros kestää 1-1,5 tuntia. Tulomatkalla pysähdymme Satun makiat leipomossa ostoksilla. Ilmoittautumiset 10.5.mennessä ekkilpi@gmail.com p.045 6651 171. Matkan hinta 25 euroa jäsen ja 28 euroa ei jäsen. Matkan hintaan sisältyvät matkat, sisäänpääsylippu sekä kahvit. Matka maksetaan 10.5. mennessä Etelä-Karjalan kilpirauhasyhdistyksen tilille FI6541080010371907, viestikenttään osallistujan nimi. Lähtö Peltolan pysäkiltä Lappeenrannasta klo 12.15 ja paluu takaisin klo 17.

Lappeenrannassa ulkoilupäivä torstaina 24.5. klo 16-20 Loma- ja kokoushotelli Marjolassa, Mikonsaarenkatu 15. Ulkoilua ja mukavaa yhdessäoloa. Sään salliessa harjoittelemme kävelymeditaatiota Marjolan kauniissa maisemissa. Sateen sattuessa pysymme sisätiloissa ja nautimme tuolijoogasta Eija Juvakan ohjaamana. Tarjoilua ja arpajaiset. Osanottomaksu 5 euroa. Kimppakyytimahdollisuus. Ilmoittautumiset tarjoilua varten viimeistään torstaina 17.5. puh. 045 6651 171.

Lappeenrannassa yhdistyksemme esittäytyy Etelä-Karjalan keskussairaalan pääaulassa torstaina 24.5. klo 10–13. Kerromme toiminnastamme ja jaamme Kilpi-lehtiä sekä esitteitä.

Lappeenrannassa avoin vertaisilta keskiviikkona 18.4. klo 17.30 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulmassa, Valtakatu 23. ”Hyvinvointia apteekista” Vieraanamme City apteekista apteekkari Sari Halko.

Savonlinnassa vertaisilta maanantaina 26.3. klo 17 Järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3. Fysioterapeutti Piia Soikkeli kertoo liikunnasta. Kahvitarjoilu. Tervetuloa! Savonlinnassa vertaisiltojen tulevat ajankohdat selvenevät myöhemmin

Lappeenrannassa vertaisilta keskiviikkona 21.2. klo 17.30 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulmassa, Valtakatu 23. Ilta aloitetaan rentoutuen yhteislaulun ja haitarimusiikin merkeissä.

Savonlinnassa vertaisilta maanantaina 26.2. klo 17 Järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3. Illassa mukana yhdistyksen puheenjohtaja Lea Bruun. Kahvitarjoilu. Tervetuloa! Savonlinnassa vertaisiltojen tulevat ajankohdat selvenevät myöhemmin

Lappeenrannassa vertaisilta työikäisille kilpirauhaspotilaille maanantaina 5.3. klo 17-19 Etelä-Karjalan Muisti ry:n tiloissa Snellmaninkatu 10, 2 krs. Tervetuloa mukaan! Ilmoittautumiset tähän ryhmään p. 045 6651 171 ja ekkilpi@gmail.com

Lappeenrannassa vertaisilta keskiviikkona 17.1.2018 klo 17.30 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulmassa, Valtakatu 23. Ilta aloitetaan tuolijoogalla Eija Juvakan ohjaamana ja keskustellaan mieltä askarruttavista ajankohtaisista asioista ja tulevista tapahtumistamme.

Savonlinnassa vertaisilta maanantaina 29.1. klo 17 Järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3. Farmaseutti Joonas Luukkainen Yliopiston Apteekista alustaa lääkkeiden yhteisvaikutuksesta. Kahvitarjoilu. Tervetuloa! Savonlinnassa vertaisiltojen tulevat ajankohdat selvenevät myöhemmin

—————————————————————————————–

TAPAHTUMAT VUONNA 2017

Lappeenrannassa lääkärin verkkoluento perjantaina 17.11. klo 10 Etelä-Karjalan Muisti ry:n muistikahvilassa, Sammontorin asukastila, Sammontori 2. Puheenjohtaja Lea Bruun esittää Esa Sopin verkkoluennon ”Keskeisiä asioita kilpirauhasen vajaatoiminnasta”.

Savonlinnassa vertaisilta maanantaina 27.11. klo 17 Järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3. Vietetään iltaa pikkujoulun merkeissä. Tarjolla glögiä, pipareita ja yhteisiä joulumuistoja. Tervetuloa!

Lappeenrannassa vertaisilta keskiviikkona 15.11. klo 17.30 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulmassa, Valtakatu 23. Illan teemana ”Tie terveyteen – terveyden ylläpitoa ja stressin hallintaa. Luennoitsijana kiinalaiseen lääketieteeseen perehtynyt Terhi Hirvikallio Ekohoitola TaiMista. Tervetuloa!

Imatralla lääkärin verkkoluento perjantaina 10.11. klo 10 Etelä-Karjalan Muisti ry:n muistikahvilassa, Olavinkulman kahvio, Olavinkatu 13. Puheenjohtaja Lea Bruun esittää Esa Sopin verkkoluennon ”Keskeisiä asioita kilpirauhasen vajaatoiminnasta”.

Savonlinnan seudun kilpirauhaspotilaiden vertaistukiryhmä kokoontuu maanantaina 23.10. klo 17.00 Järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3.  Illan vetäjänä Etelä-Karjalan kilpirauhasyhdistys ry:n puheenjohtaja Lea Bruun. Ilta aloitetaan tuolijoogalla yhdistyksen liikuntavastaavan Eija Juvakan ohjaamana. Suomi 100 vuotta -kahvitarjoilu.

Sääntömääräinen syyskokous keskiviikkona 18.10.2017 klo 17 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulmassa, Valtakatu 23, Lappeenranta. Kokouksessa käsitellään sääntöjen määräämät asiat. Kokouksen jälkeen Suomi 100-v kahvitarjoilu ja pientä ohjelmaa. Arvontaa. Tervetuloa!

Lappeenrannassa lääkärin verkkoluento perjantaina 22.9. klo 10.30 Etelä-Karjalan Muisti ry:n muistikahvilassa, Snellmaninkatu 10. Puheenjohtaja Lea Bruun esittää Esa Sopin verkkoluennon ”Keskeisiä asioita kilpirauhasen vajaatoiminnasta”.

Lappeenrannassa vertaisilta ke 20.9.klo 17.30 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulmassa, Valtakatu 23. ”Liikut sie oikein?” -aiheesta kertomassa fysioterapeutti, geriatrisen kuntoutuksen erikoisohjaaja Pälvi Lietzén Fysioksesta. Tehdään yhdessä ja erikseen asiantuntijoiden kanssa toimintakykytestejä.

Syysretki Savitaipaleelle su 17.9.2017. Tutustumme kynttiläpaja Tuliniekkaan ja osallistumme lauluyhtye Virtuoson Suomi 100 v. juhlakonserttiin Savitaipaleen kirkossa. Matkan hinta on 35€ (sisältää bussi- ja konserttilipun). Tilaisuus ruokailuun ravintola Sahramissa hintaan 13,50€. Ilmoittautumiset Paula Härköselle 050-3240482 ke 13.9. mennessä. Osallistumismaksu (35€) maksetaan Reumayhdistyksen tilille: FI84 5620 0920 2200 42. Ruokailu maksetaan paikan päällä. Lähtö Lappeenrannasta Peltolan pysäkiltä klo 12.00. Retken järjestää Lappeenrannan Reumayhdistys ry

Potilasyhdistysten erityisliikuntaryhmät Lappeenrannassa
Ryhmä kokoontuu tiistaisin kello 16.45-18.00 alkaen 12.9.2017 Liikuntapaikkana on ent. Terveydenhuolto-oppilaitos osoitteessa Valto Käkelän katu 3 D. – käynti Kahilanniementien puolelta.
Ryhmää ohjaa Lappeenrannan liikuntatoimesta Tiina Ala-Nikkola ja koko syyskausi maksaa 28 euroa / jäsen / kausi, sis. ohjauksen ja tilavuokran. Ryhmään mahtuu yhteensä 25 ilmoittautujaa ilmoittautumisjärjestyksessä.
Ilmoittautumiset EKAMUM-liikuntavastaava Osmo Hentuselle, puh. 0500 808811
Lisätietoja saat Osmo Hentuselta  osmo.s.hentunen@gmail.com
Jälki-ilmoittautuminen on mahdollista, mikäli ryhmässä on tilaa!

Kiinnostaako yhteinen liikuntaryhmä Lappeenrannan Kahilanniemessä? Lisätietoa ja ilmoittautumiset ekkilpi(at)gmail.com p. 045 6651 171. Järjestäjä Lappeenrannan kaupunki, Munuais- ja maksayhdistys. Olemme tervetulleita mukaan.

Lappeenrannasta kevätretki keskiviikkona 17.5. Siikalahden lintukosteikolle ja Parikkalan patsaspuistoon yhdessä Lappeenrannan Reumayhdistyksen järjestämälle retkelle. Liikuntarajoitteisille on tarkkailutaso lahden ylittävällä patotiellä, josta pääsee näkemään lintuja. Lähtö klo 8.00 Lappeenrannasta Peltolan koulun pysäkiltä. Ajetaan reittiä Lappeenranta – Kaukas – Lauritsala – Joutseno – Imatra – Siikalahti. Retken hinta 32 euroa maksetaan 8.5. mennessä Etelä-Karjalan kilpirauhasyhdistyksen tilille FI49 3636 3010 8035 91 Maksu sisältää kuljetuksen, opaspalvelut ja lounaan Iloinen Pässi majatalossa. Ilmoittautumiset 30.4. mennessä ja lisätietoa Lea Bruun ekkilpi(at)gmail.com tai p. 045 6651 171.

Lappeenrannassa lääkehoidon päivä
keskiviikkona 15.3. klo 15.30 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulmassa, Valtakatu 23. Tunne lääkkeesi -aiheesta kertomassa proviisori Artturi Kolonen Yliopiston Apteekista. Lääketietouden jälkeen kahvitarjoilu ja klo 17 Eksoten ensihoitaja Markku Koponen jatkaa tärkeästä aiheesta ”Ajoissa hoitoon -tietoisku rintakivusta, sydäninfarktista, AVH-aivoverenkiertohäiriöstä” sekä Eksoten ensihoidosta.

Lappeenrannassa vertaisilta
keskiviikkona 19.4. klo 17.30 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulmassa, Valtakatu 23. Ilta aloitetaan tuolijoogalla uuden vertaisohjaajamme Eija Juvakan vetämänä.

Lappeenrannan ja Imatran tapahtumat ovat yhdistyksen nettisivuilla ja Vartissa seuratoiminta –palstalla. Tilaisuuksista ilmoitetaan myös sähköpostitse niille jäsenille, joiden sähköpostiosoite on tiedossa.

Savonlinnassa vertaisilta
maanantaina 20.2. ja 20.3. klo 17, järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3. Vertaisillassa 20.3. vieraana puheenjohtaja Lea Bruun Etelä-Karjalan kilpirauhasyhdistyksestä. Tervetuloa!

Savonlinnan tapahtumat ovat yhdistyksen nettisivuilla ja Savonmaa-lehden yhdistystoiminta -palstalla. Yhteystiedot: slnkilpirauhasvertais@gmail.com tai p. 046 5716 147.

Koulutusta vapaaehtoistyötä tekeville ja vapaaehtoistyöstä kiinnostuneille

Järjestämme koulutusta yhdessä Kilpirauhasliiton kanssa.

Lisätietoa ja ilmoittautumiset koulutukseen 12.3. mennessä p. 045 6651 171 tai ekkilpi@gmail.com

Teatterimatka Lahteen
torstaina 15.3.2018 klo 13 näytökseen ”Love Me Tender” Romanttinen musikaali täynnä rakastettuja Elviksen hittejä. Matka tehdään yhdessä Lappeenrannan Reumayhdistyksen kanssa. Matkan hinta jäsenille 65 euroa ja ei-jäsenille 68 euroa. Hintaan sisältyy kuljetus Lappeenrannasta, ruokailu Lahdessa ravintola Lokissa ennen näytöstä ja lipun näytökseen. Ilmoita erikoisruokavaliosta varauksen yhteydessä. Sitovat ilmoittautumiset 9.2. mennessä ekkilpi@gmail.com tai p. 045 6651 171. Matka maksetaan Etelä-Karjalan kilpirauhasyhdistyksen tilille FI6541080010371907, viestikenttään osallistujan nimi. Arvioitu lähtöaika Peltolan pysäkiltä Lappeenrannasta klo 9.30, tarkka lähtöaika ilmoitetaan osanottajille.

Sääntömääräinen kevätkokous 21.3.2018 klo 17.00 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulmassa, Valtakatu 23. Käsitellään sääntöjen määrämät asiat. Kokouksen jälkeen jatketaan”Lääkehoidon teeman merkeissä”. Kahvitarjoilu. Tervetuloa!

Lappeenrannassa lauantaina 24.3. klo 9.30-16 ”Eväitä vapaaehtoistoimintaan ja vertaistoimintaan”. Tervetuloa mukaan koulutukseen!

Maailman kilpirauhasviikon tapahtumat

Lappeenrannassa tiistaina 23.5. klo 12-14 Etelä-Karjalan kilpirauhasyhdistys esittäytyy Lappeenrannan maakuntakirjaston ala-aulassa, Valtakatu 47. Yhdistyksemme kertoo toiminnastaan ja jakaa KILPI-lehtiä sekä esitteitä.

Lääkärin verkkoluento kilpirauhasviikolla. Suomen Kilpirauhasliitto järjestää yhdessä jäsenjärjestöjensä kanssa verkkoluennon. Sisätautiopin dosentti Esa Soppi luennoi aiheesta ”Keskeisiä ajatuksia kilpirauhasen vajaatoiminnasta”.

Lappeenrannassa verkkoluento seurattavissa tiistaina 23.5. klo 18 Lauritsalan seurakuntakeskus, Kauppalankatu 1, Lappeenranta. Luennon jälkeen mahdollisuus keskusteluun.

Savonlinnassa verkkoluento seurattavissa tiistaina 23.5. klo 18 Järjestötalo Kolomonen, Pappilankatu 3, Savonlinna. Luennon jälkeen mahdollisuus keskusteluun.

Imatralla lääkäriluento torstaina 19.1. klo 18 Saimaan Ammattiopiston auditoriossa, Koulukatu 5, Imatra. Yleislääketieteen erikoislääkäri Satu Ojalainen luennoi otsikolla ”Yleistä tietoa kilpirauhassairauksista, niiden hoidosta ja liikunnan merkityksestä”. Yhteiskuljetusmahdollisuus Lappeenrannasta Peltolan pysäkiltä klo 17, kyytiin ilmoittautumiset 13.1. mennessä ekkilpi(at)gmail.com, p. 045 6651 171. Bussimaksu 10 euroa jäsen/perheenjäsen, ulkopuoliset 15 euroa.

Savonlinnassa vertaisilta maanantaina 16.1. klo 17 järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3. Tervetuloa!

Lappeenrannassa vertaisilta keskiviikkona 18.1. klo 17.30 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulmassa, Valtakatu 23.

Pääkaupunkiseudun kilpirauhasyhdistyksen teemapäivä ”Stressitöntä elämää kilpirauhasen kanssa” Finlandia-talolla 11.2. Etelä-Karjalan kilpirauhasyhdistys järjestää tilaisuuteen bussikuljetuksen Lappeenranta-Helsinki-Lappeenranta. Lisätietoja ja ilmoittautumiset bussimatkalle 6.2. mennessä ekkilpi(at)gmail.com, p. 045 6651 171. Bussikuljetus peruttu johtuen vähäisestä kiinnostuksesta.

2016

Savonlinnassa ravitsemusaiheinen luento maanantaina 21.11. klo 17-19 järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3. Luennoitsijana toimii ravitsemusterapeutti Sanna Leinonen/Itä-Savon sairaanhoitopiiri. Tarjoilua. Tervetuloa!

Lappeenrannassa teatteri-ilta torstaina 17.11. klo 19 Lappeenrannan uusi kaupunginteatteri, Kauppakeskus IsoKristiina, Kaivokatu 5. Kuin ensimmäistä päivää” -ajankohtainen näytelmä kertoo hoitokodin arjesta. Aasialainen iltabuffet ennen teatteriesitystä Ravintola Tang Capital, IsoKristiina. Lisätietoa tilaisuudesta ja ilmoittautumiset 16.10. mennessä ekkilpi(at)gmail.com tai p. 045 6651 171. Maksu 15 €/jäsen, avec 33 € 17.10. mennessä Etelä-Karjalan kilpirauhasyhdistyksen tilille FI49 3636 3010 8035 91. Maksun viestikenttään osallistujan nimi.

Lappeenrannassa vertaisilta keskiviikkona 16.11. klo 17.30-19.30 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulma, Valtakatu 23, Lappeenranta. Keskustellaan ravintoon, hyvinvointiin liittyvistä asioista ja ensi vuoden toiminnasta. Kahvitarjoilu. Tervetuloa! Aiemmien ilmoitettu luennoitsija ravitsemusterapeutti Saila Tevaniemi/Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiristä estynyt.

Kilpirauhassairaudet – aiheisen verkkoluennon seuraamismahdollisuus

keskiviikkona 26.10. klo 14-16

Lappeenrannassa Saimaan Ammattiopiston auditorio, Armilankatu 40

Savonlinnassa järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3.

Luennoitsijana endokrinologian erikoislääkäri Anna-Mari Koski.

Luento kuuluu Jyväskylän yliopiston Ikääntyvien yliopiston luentosarjaan ”Terveys, hyvinvointi ja ympäristö”

Lappeenrannassa syksyn ensimmäinen vertaisilta keskiviikkona 21.9. klo 17.30 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulma, Valtakatu 23. Vapaata keskustelua, yhteislaulua. Kartoitetaan mahdollisten pienryhmien tarvetta.

Sääntömääräinen syyskokous keskiviikkona 19.10.2016 klo 17.00 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulma, Valtakatu 23. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat. Kokouksen jälkeen Terhi Hirvikallio Hoitopaikka Tai Mi:stä kertoo ”Luontaisia keinoja terveyden tukemiseen ja elämänhallintaan kilpirauhasen vaivatessa”.

Etelä-Karjalan munuais- ja maksayhdistys ry on sopinut Lappeenrannan liikuntatoimen kanssa erityisryhmäliikuntaryhmän jatkamisesta syksyksi 2016. Maksu 28 euroa / osallistuja / koko syyskausi 2016.  Ryhmä kokoontuu 6.9. alkaen 12 kertaa  tiistaisin kello 16.45-17.45. Liikuntapaikkana on ent. Terveydenhuolto-oppilaitos osoitteessa Valto Käkelän katu 3 D. Lisätietoa ja ilmoittautumiset pikaisesti ekkilpi(at)gmail.com tai puh 045 6651 171

Maailman kilpirauhaspäivä 25.5. ja kilpirauhasviikko 23. – 31.5. Tänä vuonna aiheena ”Lasten kilpirauhassairaudet”

Savonlinnan seudun kilpirauhaspotilaiden vertaistukiryhmän syksy alkaa vertaisillalla lokakuussa ma 17.10. klo 17, järjestötalo Kolomosessa, Pappilankatu 3, Sln. Tervetuloa!

Savonlinnassa vertaisilta ma 19.9. peruttu

Savonlinnassa lauantaina 21.5. klo 9-14 kauppatorilla Savonlinnan vertaisryhmä mukana yhdistysten kevättoritapahtumassa. Tervetuloa mukaan!

Lappeenrannassa Etelä-Karjalan kilpirauhasyhdistys esittäytyy Etelä-Karjalan keskussairaalan pääaulassa keskiviikkona 25.5. klo 10–13. Yhdistyksemme kertoo toiminnastaan ja jakaa KILPI-lehtiä sekä esitteitä.

Lappeenrannassa koko perheen ulkoilu- liikuntatapahtuma keskiviikkona 25.5. klo 16-20 Loma- ja kokoushotelli Marjolassa, Mikonsaarenkatu 15. Ulkoilua ja mukavaa yhdessäoloa. Sään salliessa harjoittelemme kävelymeditaatiota Marjolan kauniissa maisemissa ja hetkeen pysähtymisen mahdollistamana kuunnellaan runonlausuntaa ja voidaanpa laulaakin. Mukana oleville lapsille on omaa ohjelmaa. Sateen sattuessa pysymme sisätiloissa ja nautimme tuolijoogasta Eija Juvakan ohjaamana ja viihdymme yhdessä kuunnellen runoja ja rupatellen. Makkaranpaistomahdollisuus. Tarjoilua ja arvontaa osallistujien kesken. Osanottomaksu 5 euroa. Kimppakyytimahdollisuus. Ilmoittautumiset tarjoilua varten viimeistään torstaina 19.5. puh. 045 6651 171.

Lappeenrannassa vertaisilta keskiviikkona 20.4. klo 17.30 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulma, Valtakatu 23. Hilkka kertoo villiyrteistä. Vihersmoothie maistajaiset. Vertaiskeskustelua. Kahvi- ja yrttiteetarjoilu. Tervetuloa!

Lappeenrannassa ”Kolmen pennin ooppera” torstaina 21.4. klo 19 Lappeenrannan uusi kaupunginteatteri, Kauppakeskus IsoKristiina, Kaivokatu 5. Lipun hinta 24 €/jäsen, avec 34 €. Sitovat ilmoittautumiset 20.3. mennessä ekkilpi(at)gmail.com tai Lea Bruun p.040 0929 036. Maksu 21.3. mennessä Etelä-Karjalan kilpirauhasyhdistyksen tilille FI49 3636 3010 8035 91. Maksun viestikenttään osallistujan nimi.

Savonlinnassa vertaisilta maanantaina 18.4.2016 klo 17-19 Järjestötalo Kolomonen, Pappilankatu 3. Eevakaarina Anttonen kertoo energiahoidoista, vertaiskeskustelua ja tulevan syksyn suunnitelmat. Kahvi- ja teetarjoilu. Tervetuloa!

Lappeenrannassa vertaisilta keskiviikkona 20.1. klo 17.30. Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulma, Valtakatu 23. Ilta aloitetaan tuolijooga –harjoituksella yhdistyksemme jäsenen Eija Juvakan vetämänä.

Lappeenrannassa vertaisilta keskiviikkona 17.2. klo 17.30 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulma, Valtakatu 23. Vapaata keskustelua. Kahvitarjoilu.

Sääntömääräinen kevätkokous keskiviikkona 16.3.2016 klo 17 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulma, Valtakatu 23, Lappeenranta. Kokouksessa käsitellään sääntöjen määräämät asiat. Kahvitarjoilu. Tervetuloa!

Lääketietoutta -luento ”Hyvinvointia apteekista” keskiviikkona 16.3. klo 18 Vapaaehtoiskeskus Kuutinkulma, Valtakatu 23. Vieraanamme Yliopiston Apteekista proviisori Marjaana Nurmilaukas.

Savonlinnassa vertaisilta maanantaina 18.1. klo 17. Järjestötalo Kolmonen, Pappilankatu 3. Terveysaiheisten kirjojen lukuvinkki-ilta. Seuraava vertaisilta maaliskuussa.

Savonlinnassa helmikuussa ei ole vertaisiltaa.

Savonlinnassa vertaisilta maanantaina 21.3.2016 klo 17-19 Järjestötalo Kolomonen, Pappilankatu 3. Vieraana kriisityöntekijä Eira Pennanen ja aiheena: ”Mistä hyvä mielenterveys koostuu? Keskustelua siitä mitkä asiat auttaa jaksamaan/mistä saa voimavaroja” Kahvi- ja teetarjoilu. Tervetuloa!