PÄIJÄT-HÄMEEN KILPIRAUHASYHDISTYS RY

Menneet tapahtumat

VUODEN 2019 MENNEITÄ TAPAHTUMIA:

Tammikuu: Jäsen- vertaisilta torstaina 10.1.2019 klo 18.00, paikka LINK Lahden järjestökeskus, Hämeenkatu 26 A., 3.krs. Tähän vuoden ensimmäiseen tapaamiseen toivomme, että Sinä uusi jäsen tai vasta sairastunut, rohkenisit tulla mukaan! Olisi todella mukava niin, että paikalla olisi sekä ”vanhoja että uusia ”. 5.6. klo 15-17 Lahdessa Pikku-Veskun puistossa puistotapahtuma.

Jäsenilta torstaina 14.2. klo 18.00 LINK Lahden järjestökeskuksessa. Illan teema: Tehdään perhosia yhdessä Ystävänpäivänä Kunpa siivet kantaisivat -kampanjaan. Mukana Kilpirauhasliitosta hankekoordinaattori Johanna Erkkilä. Tervetuloa ideoimaan ja tekemään perhosia!

Sääntömääräinen kevätkokous torstaina 21.3.2019 klo 18.00, LINK, Lahden järjestökeskus, Hämeenkatu 26 A 3.krs, Lahti. Käsitellään sääntömääräiset asiat. Kahvitarjoilu 17.30 alkaen. Kokouksen jälkeen: Proviisori Henna Uusitalon videoluento Lääketietoa lääkkeiden käyttäjille. Lämpimästi tervetuloa!

Jäsenretki Helsinkiin Kunpa siivet kantaisivat -perhosnäyttelyyn lauantaina 18.5. Lähtö klo 8.15 Marolankadun turistipysäkiltä. Muina vierailukohteina Oodi-kirjasto ja Vantaan Fazerila. Hinta 25 €/jäsenet ja 35 €/ei jäsenet. Sisältää matkan, lounaan ja opastetun kierroksen Fazerilla. Takaisin Lahdessa noin klo 17.30. Ilmoittautumiset 30.4. mennessä sähköpostilla paijatkilpi@paijatkilpi.fi tai Irja 040 8667 467 iltaisin

Kilpirauhasviikon tapahtumat: maanantaina 27.5. klo 10.00 – 14.00 yhdistys on P-H Keskussairaalan aulassa esittelemässä toimintaa ja tiistaina 28.5. klo 10.00 -14.00 Trion Terveyskioskilla.

Jäsenilta to 22.8. klo 18. Tule mukaan suunnittelemaan vuoden 2020 toimintaa.

Jäsenilta maanantaina 23.9. klo 18, LINK, Lahden järjestökeskus. Aiheena kilpirauhasen liikatoiminta. Katsotaan videoitu lääkäriluento aiheesta.

VUODEN 2018 MENNEITÄ TAPAHTUMIA:

4.12. illan vieraana oli apteekkari Merja Aaltonen Heinolan Keskusapteekista. Ravintolisät terveellisen ravinnon täydentäjinä. Milloin tarvitaan? Kuka tarvitsee? Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan!

Teatteriesitys The Sound of Music, perjantaina 26.10. klo 19 Lahden kaupunginteatterissa.

Marraskuu: Jäsen-/ vertaisilta torstaina 22.11. klo 18.00, paikka LINK, Hämeenkatu 26 A, 3.krs. Illan vieraana on kouluttaja/suunnittelija  Mirja Erlund Suomen Mielenterveysseurasta.

Joulukuu: Jäsen-/vertaisilta Heinolassa tiistaina 4.12. klo 17.30, paikka Tuttis, Kaivokatu 16.  Illan vieraana apteekkari Merja Aaltonen Heinolan Keskusapteekista.  Ravintolisät terveellisen ravinnon täydentäjinä. Milloin tarvitaan? Kuka tarvitsee?

Kilpirauhasviikkoa vietettiin 25.- 31.5. Olimme tavattavissa Kauppakeskus Trion Terveyskioskilla 28.5. klo 10–12.

Proviisori Hanna Halonen luennoi 29.5. klo 18 Lahden järjestökeskuksessa Hämeenkatu 26 A kilpirauhasairauksista, lisäravinteista ja muista ajankohtaisista asioista.

Jäsenilta/vertaistapaaminen 17.4. klo 18.00.
Tämän illan teemasta vastasi kokemustoimija Teija Pilli tiiminsä kanssa. He tulivat kertomaan luonnonmukaisesta hiusten ja ihon hoitamisesta ja niihin liittyvistä asioista.

KEVÄTKOKOUS 22.3. klo 18.00.
Vieraana kokouksessa Liiton puheenjohtaja Satu Tommola, jota pääsi haastattelemaan kokouksen jälkeen näin halutessaan. Kahvitarjoilu.

Jäsenilta / vertaistapaaminen Lahdessa 19.2. klo 18.00
Illan asiantuntijavieraana Tanja Väyrynen Suomen Kilpirauhasliitosta. Hän alusti illan teeman lääkkeet ja niihin liittyvät kysymykset kilpirauhassairauksien hoidossa.

VUODEN 2017 MENNEITÄ TAPAHTUMIA:

SUOMI 100 v – Heinolan tapaaminen 7.12.17 klo 17.30 – 19.30. Kilpirauhashoitoja ennen ja nyt.  Paikkana: Tuttis (ent. Tuttavantupa), Kaivokatu 16, Heinola.

Gluteeniton teema 16.10.2017 klo 18 – 20 Link Lahden järjestökeskus

Gluteenittomien elintarvikkeiden esittelyä ja maistiaisia. Hyviä vinkkejä sekä uusia reseptejä jaossa.

Sääntömääräinen syyskokous to 12.10.2017 klo 18 – 20 LINK Lahden järjestökeskus (entinen Invakeskus), Hämeenkatu 26 A, 3.krs.

Käsitellään sääntömääräiset asiat.

Kokouksen jälkeen vertaistapaaminen! Tervetuloa!

14.9. klo 18 – 20 MINDFULNESS,

Mitä ovat mindfulness -tietoisuustaidot? Harjoittelemalla voi oppia aitoa läsnäoloa, joka auttaa tiedostamaan paremmin elämää ja hyvinvointia.

Paikkana: LINK Lahden järjestökeskus (entinen Invakeskus), Hämeenkatu 26 A, 3.krs

Avoimet ovet – tule juttusille ja kesäkahveille

tiistaina 23.5. klo 10.00 alkaen, LINK, Lahden järjestökeskukseen (entinen Invakeskus), Hämeenkatu 26 A 3.krs, Lahti. Infoa kilpirauhasesta ja yhdistyksestä.

Päivän päätteeksi verkkoluento klo 18 – 19 LINK:n salissa. Lääkäri Esa Soppi luennoi aiheesta ”Keskeisiä asioita kilpirauhasen vajaatoiminnasta”. Tervetuloa!

VERTAISTAPAAMINEN

torstaina 11.5. klo 18 – 20, Teemana ”VAJIS”

Kilpirauhasen vajaatoiminta ja -lääkitys. Tasapainoinen elämä kilpirauhasen kanssa.

RAVITSEMUSAIHEINEN LUENTO

keskiviikkona 19.4. klo 18 – 19.30 FelmanniCampus, audiotorio, Kirkkokatu 27, Lahti.

Ravitsemusasiantuntija Patrik Borg luennoi. Vapaa pääsy.

Voitte laittaa luennoitsijalle kysymyksiä 2.4.17 mennessäyhdistyksen sähköpostin kautta, paijatkilpi@paijatkilpi.fi

SÄÄNTÖMÄÄRÄINEN KEVÄTKOKOUS

torstaina 16.3.2017 klo 18-20  Lahden Invakeskus, Hämeenkatu 26 A, 3.krs. Käsitellään sääntömääräiset asiat. Kokouksessa on mahdollisuus vertaistapaamiseen. Tervetuloa!

TEEMAPÄIVÄSTRESSITÖNTÄ ELÄMÄÄ KILPIRAUHASEN KANSSA

Finlandia-talolla lauantaina 11.2.2017 klo 9.45 – 14.30

Tarkempi ohjelma löytyy KILPI – lehdestä nro 4/2016 sivu 33 ja tammikuussa tulleesta jäsenkirjeestä. Järjestäjänä Pääkaupunkiseudun kilpirauhasyhdistys!Yhdistyksemme tarjoaa jäsenilleen teemapäivään maksuttoman osallistumisen matkoineen.Mukaan mahtuu 40 ensiksi ilmoittautunutta.

Vertaistapaaminen 12.1.17 klo 18 – 20

Invakeskuksessa, Hämeenkatu 26 A, 3. krs. Lahti

”PERHOSRAUHATON”

Kilpirauhassyöpä, elämä ennen ja jälkeen diagnoosin

Onko tauti taltutettu ja hoito seurannassa, sekä

lääkitys kohdillaan? Tervetuloa mukaan!

VUODEN 2016 MENNEITÄ TAPAHTUMIA:

Joulumyyjäiset 10.12. klo 10-14, Invakeskus,

Hämeenkatu 26 A, Lahti.

Olemme mukana järjestöjen yhteisessä tapahtumassa

omalla pöydällä. Kanna kortesi kekoon! Voit tuoda myyntiin leivonnaisia ja muita kivoja juttuja sekä arpajaispalkintojakin tarvitaan. Lisätietoja yhdistyksen numerosta 044574628.

Heinolan vertaistapaaminen torstaina 1.12. klo 17.30 – 19.30

Tuttavantupa, Koulukatu 18, Heinola

Yhdistyksen juhlavuoden virkistystapahtumana teatteriesitys

lauantaina 12.11. klo 13 Lahden kaupunginteatterissa

MIEHEN KYLKILUU (Maria Jotuni)    Ilmoittautumisaika loppunut.

Vertaistapaaminen Lahdessa, Invakeskuksessa, Hämeenkatu 26 A, 3.krs

torstaina 10.11. klo 18 – 20. Tule vaihtamaan kokemuksia kilpirauhasen toimintahäiriöistä ”kohtalotovereiden” kanssa. liikatoiminta ja kysymyksiä; ”tuliko Basedow kylään, saitko ’sydänsuruja’ vai menikö muuten vaan vauhdilla?” Tilaa on myös Sinun kertomuksellesi.

Keskustelun lomassa iltatee- ja hedelmätarjoilu.

Vääksyn vertaistapaaminen maanantai 24.10. klo 18-20.

Palvelukeskus Oltermanni, Terveystie 1, Vääksy.

Asikkalan apteekin tietoisku kilpirauhassairauksista ja lisäravinteista.

Vertaistuki-ilta Lahdessa, Invakeskuksessa, Hämeenkatu 26 A, 3.krstorstaina 13.10. klo 18 – 20 HYVINVOINTI-ILTA . Luento aiheesta hyvä ja puhdas ravinto sekä Fitlinen lisäravinteet. Illan aikana mahdollisuus hivenaine- ja kehonkoostumus mittauksiin (maksullinen).

Sääntömääräinen syyskokoustorstaina 15.9 klo 18 – 20 Invakeskus, Hämeenkatu 26 A, 3.krs Lahti . Kahvitarjoilu. Tervetuloa! Kokouksen jälkeen vertaistapaaminen, jonka aiheena ”gluteenilla vai ilman?”

Maailman kilpirauhaspäivä:

25.5.2016 klo 10 – 14 Tiedotusta Trion terveyskioskilla Lahdessa. Yhdistyksen hallituksen jäseniä paikalla kertomassa kilpirauhassairauksista ja yhdistystoiminnasta. Tervetuloa paikan päälle!

HEINOLAN VERTAISTUKITAPAAMINEN 19.4 klo 18 – 20 Tuttavantuvalla, Koulukatu 18, Heinola. Mukana yhdistyksen hallituksen jäseniä. Tervetuloa!

LÄÄKÄRILUENTO Lahdessa 13.4.2016 alkaen klo 17

Luennoitsija endokrinologi Vesa Ilvesmäki

Paikka: Fellmannia, Kirkkokatu 27, Lahti.

Kilpirauhassairauksista ongelmallisin on vajaatoiminta,
joten tilaisuuden työnimi on ”Ajankohtaista kilpirauhasen
vajaatoiminnasta”

Yhdistys haluaa tarjota Sinulle mahdollisuuden vaikuttaa luennon
sisältöön ja kysyä ennakkoon. Laita siis kysymyksesi yhdistyksen
sähköpostiin paijatkilpi@paijatkilpi.fi maaliskuun puoleen väliin
mennessä! Kysymykset toimitetaan luennoitsijalle.

SÄÄNTÖMÄÄRÄINEN KEVÄTKOKOUS lauantaina 19.3.2016 klo 13 – 15 Päijät-Hämeen kilpirauhasyhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous. Paikka: Lahden Invakeskus, Hämeenkatu 26 A, 3.krs. Käsitellään sääntömääräiset asiat. Kokouksessa on mahdollisuus vertaistapaamiseen. Kahvitarjoilu. Tervetuloa!

Keskiviikkona 9.3. klo 11.45 – 12.30.

Ohjattu maksuton vesijumppaan tutustumiskerta.
Osoite: Harjulankatu 7, Lahti,sauna-allasosasto, 1.krs. Ryhmään mahtuu 8-13 osallistujaa. Tiedustelut ja ilmoittautuminen: Liikuntakoordinaattori Hanna Heikkinen, miel. sähköpostilla: hanna.heikkinen@harjulansetlementti.fi Puhelimitse: 0505630158 (voi jättää viestin)

Vertaistapaaminen tiistaina 9.2.16 klo 18–20 Lahdessa vastasairastuneille ja/tai niille, jotka haluavat lisätietoa sairaudesta Invakeskus, Hämeenkatu 26 A, Lahti