Juhlavuosi

Neljännesvuosisata toimintaa kilpirauhaspotilaiden hyväksi

Kilpirauhasliitto juhlii tänä vuonna 25-vuotista taivaltaan kilpirauhassairaiden potilasjärjestönä. Vuonna 1996 perustettiin Suomen Kilpirauhaspotilasyhdistys ry. Melko pian syntyi alueellisia kilpirauhasyhdistyksiä, joten syksyllä 1999 ryhdyttiin valmistelemaan Kilpirauhaspotilasyhdistyksen työn jatkamista valtakunnallisena kattojärjestönä, johon jäseniksi voivat liittyä alueelliset yhdistykset. Niinpä vuoden 2000 alussa Kilpirauhasliitto aloitti toimintansa kilpirauhaspotilaiden keskusjärjestönä.

Juhlavuonna jatkamme työtämme pääosin jo tutuin toimintamuodoin. Haluamme kuitenkin nostaa esille 25-vuotista työtämme kaikessa toiminnassamme. Tarvitsemme siihen sinun mukanaoloasi ja apuasi. Meillä on nöyrä pyyntö: tehdään yhdessä juhlavuodesta näkyvä ja kuuluva. Jokainen kilpirauhaspotilas ansaitsee tulla huomioiduksi!

KERRO MUISTOSI
Tulemme pitkin juhlavuotta julkaisemaan jäsentemme muistoja vuosien varrelta erilaisissa julkaisuissamme, mm. Kilpi-lehdessä, kotisivuillamme ja sosiaalisessa mediassa. Kerro lyhyesti joku sinulle merkittävä muisto, tärkeä tapahtuma tai virstanpylväs toimiessasi kilpirauhasyhdistyksesi tai liiton jäsenenä. Muisto voi olla myös esimerkiksi runona tai laulettuna tarinana. Se voi olla tallennettu kirjoitettuna, piirrettynä tai videona.

Lähetä muistosi osoitteeseen toimisto@kilpirauhasliitto.fi, aihekenttään maininta ”Muistelo” tai postitse Suomen Kilpirauhasliitto ry, Vilhonkatu 4 B 15, 00100 Helsinki. Lähettämällä muiston sitoudut samalla siihen, että voimme käyttää sitä sekä painetussa materiaalissamme että verkkoviestinnässämme. Voit esiintyä joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä.

Kilpirauhasliiton juhlavuoden logo, jossa on perinteisen logon lisäksi numero 25 ja teksti: "Kilpirauhassairaiden tukena 25 vuotta 2021".