Kannatin

Verkkovertaiskoulutuspäivä Helsingissä lauantaina 29. helmikuuta

Sairastatko kilpirauhasen vajaatoimintaa, liikatoimintaa, kilpirauhassyöpää, lisäkilpirauhassairauksia tai ovatko äänihuulesi vaurioituneet kilpirauhasleikkauksessa? Oletko joskus ajatellut, että haluaisit toimia vertaistukena muille ja plussaa olisi, mikäli tämä olisi mahdollista kotoa käsin? Etsimme sinua!  Järjestämme verkkovertaisohjaajakoulutuksen lauantaina 29. helmikuuta Helsingissä sellaisille henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita toimimaan vertaisohjaajina chatissa.

Mikäli olet kiinnostunut vapaaehtoistoimijuudesta ja haluaisit paitsi antaa myös saada vertaistukea omaan sairauteesi liittyen, tämä lauantai on sinua varten!

Milloin: Lauantaina 29.2., klo 10-16.
Missä: Kilpirauhasliiton toimisto, Vilhonkatu 4 B, 00100 Hki, 3 krs.
Ilmoittautuminen: 26.2. mennessä.
Mitä luvassa: Tietoa vapaaehtoistoiminnan perusasioista ja mahdollisuuksista. Erityisesti keskitymme verkkovapaaehtoistoimintaan ja sen etuihin. Lisäksi tutustumme Väestöliiton ylläpitämään Hyvä kysymys -sivustoon, jolla ryhmächatit tullaan käymään.
Koulutuksen hinta: Koulutus on osallistujalle maksuton. Lisäksi koulutuspäivään sisältyy ilmainen lounas. Osallistujalle myös maksetaan matkakulut halvimman (yleensä julkisen) kulkuneuvon mukaan. Koulutuksen käyminen ei velvoita osallistujaa ottamaan osaa Kilpirauhasliiton verkkovapaaehtoistoimintaan, mutta antaa siihen hyvän pohjan.
Lisätietoja: Tiettyyn aiheeseen keskittyvät ryhmächatit kokoontuvat kerran kuukaudessa, puolentoista tunnin ajan arki-iltaisin. Tätä enempää aikaa ei vapaaehtoisena chat-ohjaajana toimimiseen kulu. Lisäksi apunasi on aina joko Kilpirauhasliiton työntekijä tai toinen vapaaehtoinen chat-ohjaaja, joten et koskaan ole yksin vastuussa chatista. Toivomme, että pystyt sitoutumaan chatin vertaistoimijuuteen koko sen toimikaudeksi, eli noin neljäksi tai viideksi kuukaudeksi syksyn tai kevään aikana. Chattien päivämäärät ovat täysin sovittavissa sellaisiksi, että ne sopivat sinun aikatauluihisi.

Minkä vuoksi haluat vapaaehtoiseksi chat-ohjaajaksi? (pakollinen)

Oletko kiinnostunut verkkovertaisuudesta, mutta koulutuspäivä ei sovi sinulle tai olisit kiinnostunut mieluummin jostain muusta (blogin kirjoittamisesta, Instagramin päivittämisestä…), kuin chat-ohjauksesta? Ota yhteyttä, niin ideoidaan yhdessä! Sähköposti: johanna.erkkila(a)kilpirauhasliitto.fi