Maailman kilpirauhasviikko

Kansainvälistä kilpirauhasviikkoa vietetään vuosittain 25.-31. toukokuuta. Viikko alkaa maailman kilpirauhaspäivällä ja heti viikon päättymisen jälkeen 1. kesäkuuta vietetään lisäkilpirauhaspäivää.

Kiitos kaikille viikossa mukana olleille!

Tänä vuonna viikon teemana on Äiti ja lapsi. Hoitamattomana kilpirauhassairaudet voivat aiheuttaa tahatonta lapsettomuutta sekä miehissä että naisissa, lisätä raskauskomplikaatioiden riskiä sekä vaikuttaa haitallisesti sikiön ja myöhemmin lapsen kehitykseen. Kilpirauhasella on valtaisa merkitys sekä raskauden alkamiselle että jatkumiselle. Lapsipotilaan näkökulmaa viikkoon tuovat lastenendokrinologin Jarmo Jääskeläisen videoluennot sekä kilpirauhasen vajaa- että liikatoiminnasta.

Kilpirauhasviikon aikana jaamme tietoa aiheesta ja järjestämme verkkovertaistukea sekä chatissa että videotapaamisessa.

Kilpirauhasviikon tapahtumia:

Maanantai 25.5.

Tiistai 26.5.

Keskiviikko 27.5.

• Videotapaaminen kilpirauhasen syöpään vastasairastuneille Teams-sovelluksella, lisätietoja täältä.

Torstai 28.5.

Perjantai 29.5.

Sunnuntai 31.5.

Maantaina 1.6. – lisäkilpirauhaspäivä

Haluaisitko ottaa osaa Kilpirauhasviikkoon? Näin se on mahdollista:

• Jaa oma kilpirauhastarinasi somessa #kilpirauhasviikko #kilpirauhanenjaraskaus #kilpirauhanenjavanhemmuus. Jaamme tarinoita eteenpäin omilla some-kanavillamme.
  • Jaa liiton materiaalia etenpäin omilla some-kanavillasi. Näin saamme lisättyä tietoa kilpirauhassairauksien vaikutuksesta hedelmällisyyteen, raskausaikaan ja lasten kehitykseen.
  • Ota Facebookissa käyttöön kilpirauhasviikkoa varten luotu kehys. Kehyksen löydät hakusanoilla: kilpirauhanen, kilpirauhasliitto ja kilpirauhasviikko.
  • Voit ottaa Facebookissa käyttöön viikkoa varten tehdyn kansikuvan: