Kuntoutumiskurssit

Tietosuojaseloste

Avo- ja etäsopeutumisvalmennuskursseja sekä Kemissä että Levillä

Kemin kurssin aika ja paikka: Kurssi toteutetaan lähipäivinä, jotka ovat perjantaina 8.2.2019 klo 16.30-20.00, lauantai 9.2.2019 klo 10.00- 16.00 sekä perjantaina 22.3.2019. klo 16.30- 20.00.  Väliin sijoittuu etäjakso, joka toteutetaan Movendos-etävalmennusohjelman avulla. Lähipäivinä kokoonnumme Meri-Lapin Järjestökeskus Majakka Pohjoisrantakatu 5, 2 krs. Kemi.,

Levin kurssin aika ja paikka: Kurssi toteutetaan lähipäivinä, jotka ovat perjantaina 15.2.2019 klo 16.30-20.00, lauantai 16.2.2019 klo 10.00- 16.00 sekä perjantaina 29.3.2019. klo 16.30- 20.00. Väliin sijoittuu etäjakso, joka toteutetaan Movendos-etävalmennusohjelman avulla. Lähipäivinä kokoonnumme Lomatähdet kokoustila, Isokarhu, Hiihtäjänkuja 3, 99130 Sirkka.

Kenelle: Kemin kurssi on suunnattu Etelä-Lapin alueen ja Levin kurssi Pohjois-Lapin alueen kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastaville henkilöille. Kurssille osallistuaksesi tarvitset tietokoneen, nettiyhteyden ja sähköpostiosoitteen sekä valmiudet käyttää niitä. Etusijalla ovat henkilöt, jotka eivät ole aikaisemmin osallistuneet Kilpirauhasliiton kuntoutumiskursseille. Voit hakea kurssille, vaikka et olisi Kilpirauhasliiton jäsen.

Tavoitteet: Kurssin tavoitteena on lisätä kuntoutujan tietoutta omasta sairaudestaan ja sen hoidosta sekä kannustaa huolehtimaan hyvinvoinnistaan. Lisäksi kurssin tärkeää antia on vertaistuki, jota kurssilaiset saavat toinen toisiltaan.

Osallistuminen kurssille on maksutonta. Osallistujat vastaavat itse matkakuluistaan ja mahdollisesta majoittumiskuluistaan. Kuntoutumiskurssiin ohjelmassa on mm. lääkäriluento, kokemustarina ja vertaistuellisia keskusteluita. Lähipäivinä tarjoamme kurssilaisille kahvia/teetä ja pientä purtavaa. Lauantaina 9.2.2019 tarjolla on lounas. Kurssilaisilta odotetaan sitoutumista kaikille osallistumiskerroille sekä etätehtävien itsenäiseen suorittamiseen.

Hakeminen. Haku alkaa 17.12.2018 ja päättyy 12.1.2019. Huomaathan siis, että kursseille on käytössä eri hakulomakkeet.

Hakulomakkeet julkaistaan tässä 17.12.2018.

Lisätietoja kurssista voit tiedustella asta.salonen@kilpirauhasliitto.fi tai p. 050 4084 403.

Kuntoutumiskurssi henkilöille, joilla on lisäkilpirauhasen sairaus

Kurssi järjestetään 31.1.-3.2.2019 Tampereen Kylpylässä.

Kenelle: Kurssi on suunnattu henkilöille, joilla on lisäkilpirauhasen liika- tai vajaatoimintaa tai lisäkilpirauhaset ovat poistettu kokonaan. Etusijalla ovat henkilöt, jotka eivät ole aikaisemmin osallistuneet Kilpirauhasliiton kuntoutumiskursseille. Voit hakea kurssille, vaikka et ole Kilpirauhasliiton jäsen.
Kurssi tarjoaa perustietoa lisäkilpirauhasen toimintahäiriöistä. Tärkeä merkitys kurssilla on vertaistuella, virkistystä unohtamatta.

Tavoitteet: Kurssin tavoitteena on lisätä kuntoutujan tietoutta omasta sairaudestaan ja sen hoidosta sekä kannustaa huolehtimaan hyvinvoinnistaan kokonaisvaltaisesti.

Hinta: Kurssin omavastuuhinta on 1hh/130€ ja 2hh/100€. Kuntoutumiskurssin hintaan sisältyy täysihoito, lääkäriluento ja muut asiantuntijaluennot. Matkakulut maksaa kurssilainen itse. Kurssin osallistumismaksu palautetaan vain, mikäli osallistuminen on peruttu vähintään kaksi viikkoa ennen kurssin alkamista.

Hakeminen: Hakuaika alkaa 15.11.2018 ja päättyy 4.1.2019. Hakulomakkeen kurssille löydät täältä.

Ennakkotietoa tulevista kursseista

Neljän vuorokauden internaattikurssit

• Keväällä 2019 eläkeikäisille vajaatoimintapotilaille Etelä-Suomessa
  • Syksyllä 2019 kurssi kilpirauhassyöpään vasta sairastuneille Keski-Suomessa

Avo-ja etäsopeutumisvalmennusta vajaatoimintapotilaille

• Keväällä 2019 kaiken ikäisille Lapissa
  • Syksyllä 2019 työikäisille Itä-Suomessa

Tarkemmat ajankohdat ja paikat selviävät myöhemmin. Seuraa ilmoitteluamme Kilpi-lehdessä ja www- tai fb-sivuilla.

Haku kursseille

Haku tapahtuu verkkolomakkeella tai hakulomakkeella, jonka voi tilata osoitteesta toimisto@kilpirauhasliitto.fi tai puhelimitse, p. 09 8684 6550.  Paperiset hakemukset palautetaan postitse osoitteella Suomen Kilpirauhasliitto ry, Vilhonkatu 4 B 15, 00100 Helsinki.
Hakulomake kannattaa täyttää huolellisesti, sillä valintaan vaikuttavat erityisesti hakijan vapaamuotoiset perustelut. Valituille hakijoille ilmoitetaan valinnasta puhelimitse, muille lähetämme hakuajan päätyttyä tiedon sähköpostitse.

Lisätietoa saat tarvittaessa osoitteesta toimisto@kilpirauhasliitto.fi tai p. 09 8684 6550.