Kuntoutumiskurssit

Tietosuojaseloste

Avo- ja etäsopeutumisvalmennuskursseja sekä Kemissä että Kittilän Sirkassa (Levillä)

Kemin kurssin aika ja paikka: Kurssi toteutetaan lähipäivinä, jotka ovat perjantaina 8.2.2019 klo 16.30-20.00, lauantai 9.2.2019 klo 10.00- 16.00 sekä perjantaina 22.3.2019. klo 16.30- 20.00.  Väliin sijoittuu etäjakso, joka toteutetaan Movendos-etävalmennusohjelman avulla. Lähipäivinä kokoonnumme Meri-Lapin Järjestökeskus Majakka Pohjoisrantakatu 5, 2 krs. Kemi.

Kittilän Sirkan (Levin) kurssin aika ja paikka: Kurssi toteutetaan lähipäivinä, jotka ovat perjantaina 15.2.2019 klo 16.30-20.00, lauantai 16.2.2019 klo 10.00- 16.00 sekä perjantaina 29.3.2019. klo 16.30- 20.00. Väliin sijoittuu etäjakso, joka toteutetaan Movendos-etävalmennusohjelman avulla. Lähipäivinä kokoonnumme Lomatähdet kokoustila, Isokarhu, Hiihtäjänkuja 3, 99130 Sirkka.

Kenelle: Kemin kurssi on suunnattu Etelä-Lapin alueen ja Kittilän Sirkan (Levin) kurssi Pohjois-Lapin alueen kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastaville henkilöille. Kurssille osallistuaksesi tarvitset tietokoneen, nettiyhteyden ja sähköpostiosoitteen sekä valmiudet käyttää niitä. Etusijalla ovat henkilöt, jotka eivät ole aikaisemmin osallistuneet Kilpirauhasliiton kuntoutumiskursseille. Voit hakea kurssille, vaikka et olisi Kilpirauhasliiton jäsen.

Tavoitteet: Kurssin tavoitteena on lisätä kuntoutujan tietoutta omasta sairaudestaan ja sen hoidosta sekä kannustaa huolehtimaan hyvinvoinnistaan. Lisäksi kurssin tärkeää antia on vertaistuki, jota kurssilaiset saavat toinen toisiltaan.

Osallistuminen kurssille on maksutonta. Osallistujat vastaavat itse matkakuluistaan ja mahdollisesta majoittumiskuluistaan. Kuntoutumiskurssiin ohjelmassa on mm. lääkäriluento, kokemustarina ja vertaistuellisia keskusteluita. Lähipäivinä tarjoamme kurssilaisille kahvia/teetä ja pientä purtavaa. Lauantaina 9.2.2019 tarjolla on lounas. Kurssilaisilta odotetaan sitoutumista kaikille osallistumiskerroille sekä etätehtävien itsenäiseen suorittamiseen.

Hakeminen. Kurssin hakuaika on umpeutunut.

Ennakkotietoa tulevista kursseista

Neljän vuorokauden internaattikurssit

• Kesäkuussa 2019 eläkeikäisille vajaatoimintapotilaille Etelä-Suomessa
  • Lokakuussa 2019 kurssi kilpirauhassyöpään vasta sairastuneille Keski-Suomessa
  • Joulukuussa 2019 kurssi kilpirauhasen vajaatoimintaa ja keliakiaa sairastaville

Avo-ja etäsopeutumisvalmennusta vajaatoimintapotilaille

• Syksyllä 2019 työikäisille Itä-Suomessa

Tarkemmat ajankohdat ja paikat selviävät myöhemmin. Seuraa ilmoitteluamme Kilpi-lehdessä ja www- tai fb-sivuilla.

Haku kursseille

Haku tapahtuu verkkolomakkeella tai hakulomakkeella, jonka voi tilata osoitteesta toimisto@kilpirauhasliitto.fi tai puhelimitse, p. 09 8684 6550.  Paperiset hakemukset palautetaan postitse osoitteella Suomen Kilpirauhasliitto ry, Vilhonkatu 4 B 15, 00100 Helsinki.
Hakulomake kannattaa täyttää huolellisesti, sillä valintaan vaikuttavat erityisesti hakijan vapaamuotoiset perustelut. Valituille hakijoille ilmoitetaan valinnasta puhelimitse, muille lähetämme hakuajan päätyttyä tiedon sähköpostitse.

Lisätietoa saat tarvittaessa osoitteesta toimisto@kilpirauhasliitto.fi tai p. 09 8684 6550.