PÄÄKAUPUNKISEUDUN KILPIRAUHASYHDISTYS RY

Tervetuloa Pääkaupunkiseudun kilpirauhasyhdistyksen sivuille!

Poikkeusajan infopaketti Helsingissä

Poikkeusajan infopaketti löytyy nyt ruoka-avun sosiaalityön osiosta kaupungin nettisivuilta:

Apupaketti koronatilanteessa:

Poikkeusajan infopaketti laajalti Uudellamaalla

Enter ry:n kokoama tietopaketti ikäihmisille, mutta se sopii kaikille ikäryhmille.

Yhdistyksen teemavuosi 2020

Teemanamme on  ENERGINEN VUOSI.

Vuosi 2020 on erityinen yhdistyksemme toiminnassa. Sääntömuutosehdotus on tulossa käsiteltäväksi sääntömääräisessä kevätkokouksessa 26.3. Silloin päätetään yhdistyksen toiminta-alueesta ja se uudesta nimestä muiden mahdollisten sääntöjen muutoksen lisäksi.  Esityslistalle tulevat myös uudistettu toimintasuunnitelma ja talousarvio. Talousarviossa on erityisen myönteisiä asioita meille kilpirauhas- ja lisäkilpirauhaspotilaille.  Nyt todella kannattaa tulla kuulemaan uusista suunnitelmistamme ja vaikuttamaan yhdistyksen toimintaan. Kevätkokouksessa ei tehdä henkilövalintoja.

Toiminta

Haluamme tarjota jäsenillemme monipuolisesti tietoa kilpirauhas- ja lisäkilpirauhasasioista, ja olla tukena sairauksien kanssa eläville sekä heidän läheisilleen.

Tavoitteenamme on edistää terveyttä ja hyvinvointia, sillä kilpirauhasen ja lisäkilpirauhasen häiriöt vaikuttavat laajalti eri elämänalueille.

Järjestämme luentoja, kursseja ja yleisötilaisuuksia eri aihepiireistä, vertaistukitoimintaa sekä yhteisiä virkistystapahtumia. Asiantuntijoiden avulla pyrimme antamaan uusinta tietoa tutkimuksista sekä hoidoista, ja terveyden edistämiseen liittyvistä ajankohtaisista asioista. Tilaisuuksissamme tapaat vertaisiasi ja voit halutessasi jakaa omia kokemuksiasi.

Historia

Yhdistys syntyi Kilpirauhaspotilasyhdistys ry:n pääkaupunkiseutujaostosta, joka perustettiin vuonna 1998. Jaostosta muodostettiin Pääkaupunkiseudun kilpirauhasyhdistys 1999. Yhdistys rekisteröitiin tammikuussa 2001, ja se on Suomen Kilpirauhasliitto ry:n jäsenyhdistys. Vuoden 2019 lopussa yhdistyksemme jäsenmäärä on yli 2000 henkilöä.

Teemme yhdistyksessä töitä vapaaehtoisvoimin ja toivotamme jokaisen jäsenen mukaan toimintaan! Pienikin asia voi olla suureksi hyödyksi!

Tervetuloa!