UUDENMAAN KILPI RY

Uudenmaan Kilpi ry

Tervetuloa Uudenmaan Kilven sivuille!

Yhdistyksen vuosi 2023

Toiminta

Yhdistys aloittaa keväällä 2023 STEAn rahoittaman kolmivuotisen hankkeen Vahvana yhdessä-tiedon tuella Uudellamaalla. Hankkeen tarkoitus on kilpirauhassairaiden ja heidän läheistensä hyvinvoinnin, voimavarojen, vertaistuen ja osallistumisen mahdollisuuksien lisääminen Uudellamaalla. Tarkoituksena on myös toimintaa eteenpäin vievien uusien aktiivien löytyminen ja kouluttaminen vertaistoimintaan ja digitaalisten välineiden käyttöön. Hyvinvointitilaisuuksia ja vertaistapaamisia järjestämme myös hankkeen puitteissa, mutta toivomme tavoittavamme jäseniämme myös pääkaupunkiseudun ulkopuolelta. Siksi vapaaehtoiset toimijat ovat yhä tärkeässä asemassa, vaikka voimmekin palkata yhden hanketyöntekijän.

Haluamme tarjota jäsenillemme monipuolisesti tietoa kilpirauhas- ja lisäkilpirauhasasioista, ja olla tukena sairauksien kanssa eläville sekä heidän läheisilleen.

Tavoitteenamme on edistää terveyttä ja hyvinvointia, sillä kilpirauhasen ja lisäkilpirauhasen häiriöt vaikuttavat laajalti eri elämänalueille.

Järjestämme luentoja, kursseja ja yleisötilaisuuksia eri aihepiireistä, vertaistukitoimintaa sekä yhteisiä virkistystapahtumia. Asiantuntijoiden avulla pyrimme antamaan uusinta tietoa tutkimuksista sekä hoidoista, ja terveyden edistämiseen liittyvistä ajankohtaisista asioista. Tilaisuuksissamme tapaat vertaisiasi ja voit halutessasi jakaa omia kokemuksiasi. Tapahtumia ja luentoja järjestetään myös paljon verkon välityksellä.

Vuoden 2023 alussa yhdistyksemme jäsenmäärä on reilu 2000 henkilöä. Jäsenmaksu on 25 euroa vuodessa.

Teemme yhdistyksessä töitä paljon vapaaehtoisvoimin ja toivotamme jokaisen jäsenen mukaan toimintaan! Pienikin asia voi olla suureksi hyödyksi!

Tervetuloa!