Vertaistuki kasvokkain

Vertaistuella tarkoitetaan omaehtoista, yhteisöllistä tukea sellaisten ihmisten kesken, joita yhdistää samankaltainen elämäntilanne. Ihminen, jolla on samankaltaisia kokemuksia, tuo toivoa myös vaikeina aikoina.

Kasvokkain tapaavat ryhmät: Jäsenyhdistyksemme tarjoavat vertaistukea ympäri Suomen kasvokkain tapaavien vertaisryhmien muodossa. Oman yhdistyksesi tarkemmat vertaisryhmätiedot löydät yhdistyksen omilta sivuilta, jotka löydät listattuna täältä ».

Eikö omalta alueeltasi löydy vertaisryhmätoimintaa? Tai olisitko kenties itse kiinnostunut vertaistoimijuudesta? Kilpirauhasliitto kouluttaa jatkuvasti uusia vertaisryhmien ohjaajia tarpeen ja kyselyiden mukaan. Tiedustele koulutusta oman yhdistyksesi kautta!

Vertaistuki puhelimitse: Liiton tukipuhelin päivystää arkitorstaisin klo 18–21 numerossa 050 400 6800 ja tarjoaa sinulle kuuntelijan ja mahdollisuuden vuorovaikutukseen jakamalla oma kokemuksesi jo pidempään sairastaneen henkilön kanssa. Tukipuhelimen tarkoituksena on avata uusia näkökulmia selviytymiseen arjessa sairauden kanssa. Tukipuhelimeen vastaavat henkilöt, jotka toimivat tavallisen ihmisen tiedoin ja taidoin oman elämänkokemuksen kautta. Vertaisuudessa jokainen on oman elämänsä asiantuntija. Tukipuhelin päivystäjiltä ei edellytetä terveyden- tai sairaanhoidon koulutusta, mutta he saavat säännöllisesti koulutusta vertaistoimijan tehtävään.