PIRKANMAAN KILPI RY

Olet lämpimästi Tervetullut Pirkanmaan Kilpi ry:n nettisivuille!

Yhdistyksemme on rekisteröity 17.1.2000 Tampereella, mutta vapaamuotoinen paikallisjaosto aloitti toimintansa Tampereella jo vuonna 1997. Yhteistyön ja tiedon tarve oli keskeinen kriteeri yhdistyksen perustamiseen. Toimintaympäristönä on Pirkanmaan alue, jäsenmäärämme on tällä hetkellä noin 950.

Yhdistyksemme toiminnan tarkoituksena on toimia alueellisena potilasjärjestönä, joka edistää kilpirauhas- ja lisäkilpirauhassairauksien tunnettuutta ja hoitoa sekä kilpirauhas- ja lisäkilpirauhaspotilaiden fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia. Yhdistyksemme tekee yhteistyötä alueensa muiden potilasyhdistyksien kanssa.

Yhdistyksemme tarvitsee toimiakseen juuri sinunlaistasi aktiivista jäsentä. Osallistumalla toimintaan vaikutat sen sisältöön ja tulevaisuuteen.

Vertaistoimintaa on järjestetty jo yli 16 vuotta ja se jatkuu edelleen ainakin Tampereella. Toiveissa olisi perustaa myös muualle Pirkanmaan alueelle kasvokkain kokoontuvia vertaisryhmiä ja verkkovertaisyhmiä. Tarvitsemme kuitenkin aktiivisia jäseniä mukaan toteuttamaan vertaistoimintaa.  Yhdistys auttaa ja tukee uusien ryhmien perustamista ja kouluttaa vertaisohjaajia.

Järjestämme jäsenillemme ja heidän läheisilleen kuntoutumispäiviä, vertaistoimintaa, virkistystoimintaa, asiantuntijaluentoja ja mukavaa yhdessäoloa.

Yhdistyksemme nimi oli aiemmin Pirkanmaan kilpirauhasyhdistys ry. Uusi nimi Pirkanmaan Kilpi ry otettiin käyttöön 6.9.2022.