Kurssit ja lomat

Kilpirauhasliitto järjestää kolmen vuorokauden mittaisia internaattikuntoutumiskursseja sekä pidempiä avo- ja etäkursseja kilpirauhaspotilaille. Kursseja järjestetään eri puolilla Suomea eri teemoilla ja eri ikäryhmille suunnattuina. Kurssit pitävät sisällään asiantuntijaluentoja, vertaistukea ja virkistäytymistä. Asiantuntijaluennot painottuvat perustietoon kilpirauhassairaudesta tai teemakurssilla sen teemaan liittyvään perustietoon. Kurssisisältö toteutetaan ryhmälle, eikä henkilökohtaista ohjeistusta tai neuvontaa sairauden hoidossa voida antaa.

Kurssit ovat suosittuja, ja etusija annetaan niille, jotka eivät ole aiemmin osallistuneet Kilpirauhasliiton kurssille. Pääpaino valinnoissa on hakijan perusteluilla ja toiveilla kurssin suhteen, joten perustelethan hakemuksesi huolellisesti! Voit hakea kurssille, vaikka et olisi Kilpirauhasliiton jäsen.

Neuvottelemme vuosittain Hyvinvointilomien kanssa kilpirauhaspotilaille järjestettävistä tuetuista lomista. Tuetun loman voi saada vain joka toinen vuosi riippumatta siitä, minkä lomajärjestön kautta sille on hakeutunut. Valintaan vaikuttavat taloudelliset ja terveydelliset syyt ja sosiaalinen elämäntilanne. Tuetuilla lomilla pääpaino on virkistäytymisessä ja lomapaikka vastaa ohjelman järjestämisestä. Huomaathan siis, että lomilla ei tarjota kilpirauhasaiheista ohjelmaa tai asiantuntijaluentoja.

Vuonna 2019 järjestämme tuettuja lomia yhteistyössä sekä Hyvinvointilomien että Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n kanssa. Lisäksi järjestämme viime vuoden tapaan myös kurssin lapsiperheille yhteistyössä Lasten Kesä ry:n kanssa.