Kaipaatko lomaa ja virkistystä? Hae Kilpirauhasliiton tuetuille lomille!

Loman tarkoituksena on lisätä lomalaisen voimavaroja ja osallisuutta tarjoamalla mahdollisuuden virkistykseen, lepoon ja lomalaisten keskinäiseen vertaistukeen. Tuetun lomajakson ohjelmasta vastaa loman järjestäjä. Huomaathan siis, että loma ei tarjoa kilpirauhasaiheista ohjelmaa tai asiantuntijaluentoja

Tuettua lomaa ei myönnetä toistuvasti ja lomat kohdennetaan ensisijaisesti pienituloisille. Perustelut lomatuen tarpeelle ovat erittäin tärkeät. Ilman perusteluja tai vähäisin perusteluin ei lomatukea voida myöntää. Hakijoita on paljon, jolloin perustelut yleensä ratkaisevat sen, kenelle lomatuki myönnetään. Ensikertalaiset hakijat ovat etusijalla valinnoissa, jos muut kriteerit täyttyvät. Lomalaisten valinnoista vastaavat loman järjestäjät.

Lomat toteutetaan STEAn tuella. Vuonna 2024 järjestetään lomia MTLH:n ja Hyvinvointilomien kanssa. Voit hakea lomalle, vaikka et ole Kilpirauhasliiton jäsen, eikä se vaikuta valintoihin. Hae mukaan!

Vuoden 2024 lomat – kannattaa hakea, loma tekee hyvää!

Kilpirauhasliiton lomat yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n (MTLH) kanssa

Lomateema: Vertaisloma lapsiperheille
Lomakohde: Rokua Health&Spa, Rokua
Loma-aika: 28.7.-2.8.2024    (hakuaika päättyy 28.4.)

Lomateema: Vertaisloma aikuisille
Lomakohde: Kylpylähotelli Rauhalahti, Kuopio
Loma-aika: 7.-12.10.2024    (hakuaika päättyy 7.7.)

Loman sisältö

Lomaan sisältyy täysihoito, majoitus kahden hengen huoneessa tai perhelomilla perhekoon mukaisissa huoneissa/huoneistoissa, ryhmäkohtainen ohjelma, yleinen vapaa-ajanohjelma, lomapaikan allasosaston ja kuntosalin käyttö. Perhelomilla 1-4-vuotiaiden lastenhoito (4×2 h). Ohjelmaan osallistuminen on vapaaehtoista.

Vuoden 2024 Kilpirauhasliiton lomat ja ajankohtaiset tiedot on julkaistu MTLH:n sivuilla. Loman omavastuuosuus on aikuisilta (17-vuotta täyttäneiltä) 125 €. Lapset lomailevat veloituksetta. Kun teet hakemusta, valitse ensin, haetko aikuisille vai lapsiperheille suunnattuja lomia.

Loman myöntämisperusteet löytyvät verkkosivulta: https://mtlh.fi/hakijalle/kenelle-loma-myonnetaan/

Hakemus tuetulle täysihoitolomalle palautetaan MTLH:lle viimeistään kolme kuukautta ennen loman alkamista. Lomalle hyväksytyille ilmoitetaan noin kaksi kuukautta ennen loman alkua. Mahdolliset peruutukset henkilökohtaisesti suoraan MTLH:lle.

Kilpirauhasliiton loma yhteistyössä Hyvinvointilomat ry:n kanssa

Tuetut lomat ovat suunnattuja pienituloisille henkilöille ja lomat myönnetään taloudellisin, terveydellisin ja sosiaalisin perustein. Loma sisältää majoituksen, täysihoidon sekä vapaaehtoisen lomaohjelman.

Omavastuuosuus on 125 € / aikuinen / loma. Lisätiedot loman järjestäjästä ja lomalle hakemisesta: https://hyvinvointilomat.fi/

Lomateema: Loma aikuisille, joilla kilpirauhas- tai lisäkilpirauhassairaus: yhdessä enemmän.
Lomapaikka: Liikuntakeskus Pajulahti, Nastola
Loma-aika: 8.-13.9.2024    (hakuaika 8.4. – 9.6.2024)

Lomaryhmän koko on noin 30 henkilöä.

Loman nimi on ”Yhdessä enemmän” ja hakulomake löytyy sivulta

Ohje: Aluksi valitaan ”loma aikuisille” ja sen jälkeen lomien suodatuksesta yhteistyökumppani Kilpirauhasliitto.

HUOM! Hyvinvointilomat-sivustolla yleishaun lomahaku, joka päättynyt 31.3., ei koske tätä lomaa.

Hyvinvointilomien logo

HUOM! Lomien myöntämisperusteita on päivitetty. Henkilökohtainen tuettu loma voidaan myöntää korkeintaan kolmen vuoden välein ja enintään kolme kertaa kymmenen vuoden aikana. Kaikkien tuetuilla lomilla olleiden aiempien lomien ajankohdat näkyvät kaikille lomajärjestöille ja vaikuttavat tuettujen lomien myöntämiseen. Tavoitteena on, että mahdollisimman moni tuettua lomaa tarvitseva pääsee lomalle vähintään kerran.

Lomat toteutetaan suunnitellusti, jos sosiaali- ja terveysministeriö myöntää lomajärjestöille haetun avustuksen vuodelle 2024.