Lomatoiminta ja lomat

Kaipaatko lomaa ja virkistystä? Jos, niin tule mukaan Kilpirauhasliiton tuetuille lomille!

Vuonna 2019 Kilpirauhasliitolla on tarjolla peräti kolme lomaa eri puolilla Suomea sekä lapsiperheille suunnattu lastenleiri. Tuetun lomajakson ohjelmasta vastaa loman järjestäjä. Huomaathan siis, että loma ei tarjoa kilpirauhasaiheista ohjelmaa tai asiantuntijaluentoja. Loman tarkoituksena on lisätä lomalaisen voimavaroja ja osallisuutta tarjoamalla mahdollisuuden virkistykseen, lepoon ja lomalaisten keskinäiseen vertaistukeen.

Tuetulle lomalle on mahdollista hakea joka toinen vuosi. Lomalaisten valinnasta vastaa loman järjestäjä, MTHL:ry ja Hyvinvointilomat Ry. Kilpirauhasliiton työntekijä tai yhdistyksen vertaistukihenkilö vierailee paikalla lomajakson aikana tuomassa liiton tervehdyksen lomalaisille.

Lomat toteutetaan STEAn tuella. Voit hakea lomalle, vaikka et ole Kilpirauhasliiton jäsen. Tervetuloa mukaan!

Vuoden 2019 lomat tarjoavat:

Hyvinvointilomat ry

Missä: Hyvänmielen loma – aikuisille, Kotoranta, Kiljava.
Milloin: 26.-31.8.2019.
Hinta: Loman hinta on aikuisilta 90€/hlö, mikä sisältää täysylläpidon, ohjelman ja majoituksen kahden hengen huoneessa.
Hakuaika: 26.3.-26.5.2019.
Linkki hakulomakkeeseen (linkki on auki vain hakuaikana):

Lisätietoja ja vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin löydät Hyvinvointilomien sivuilta.

MTLH ry Voimaa vertaisuudesta lomat -omatoimisille aikuisille

Missä: Suomen Latu, Kiilopää
Milloin: 9.6.-14.6.2019
sekä
Missä: Kruunupuisto Oy, Punkaharju
Milloin: 30.9.-5.10.2019
Hinta: Loman hinta on aikuisilta 100€/hlö. Hinta pitää sisällään ohjelman, täysylläpidon sekä majoituksen kahden hengen huoneessa.
Haku: MTLH:n lomille voit hakea jo nyt oheisen linkin kautta: https://lotu.lomajarjestot.fi/t/MTLH/calendar/list

Lisätietoja ja vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin löydät MTLH:n sivuilta.

Lasten kesä ry

Lisäksi tarjolla on virkistystä perheille, jossa on kilpirauhassairautta sairastava lapsi.
Missä: Hauhon Lomakeskus, Eteläinen
Milloin: 6.-8.9.2019.

Kurssin hinta aikuisilta on 50 €, alle 15-vuotiailta 25 € ja alle 4-vuotiaat osallistuvat maksutta. Linkki sähköiseen hakulomakkeeseen tullaan julkaisemaan hakuajan alkaessa tässä. Hakuaika leirille on 6.5.–28.7. Valituille ilmoitetaan elokuun alussa. Kurssimaksu pitää sisällään täysihoidon ja ohjelman sekä lapsille että aikuisille. Aikuisten ohjelman aikana yli 4-vuotiaille lapsille on ohjattua leiriohjelmaa tai -toimintaa. Alle 4-vuotiaille lastenhoitopalvelu.

Tarvittaessa hakulomakkeen voi tilata osoitteesta toimisto@kilpirauhasliitto.fi tai numerosta 09 8684 6550. Paperiset hakemukset palautetaan postitse osoitteella Suomen Kilpirauhasliitto, Vilhonkatu 4 B 15, 00100 Helsinki.

Lisätietoja ja vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin löydät Lasten kesän sivuilta.