Lomatoiminta ja lomat

Kaipaatko lomaa ja virkistystä? Tule mukaan Kilpirauhasliiton tuetuille lomille!

Ohessa tietoa vuoden 2021 lomista.

Tuetun lomajakson ohjelmasta vastaa loman järjestäjä. Huomaathan siis, että loma ei tarjoa kilpirauhasaiheista ohjelmaa tai asiantuntijaluentoja. Loman tarkoituksena on lisätä lomalaisen voimavaroja ja osallisuutta tarjoamalla mahdollisuuden virkistykseen, lepoon ja lomalaisten keskinäiseen vertaistukeen.

Tuetulle lomalle on mahdollista hakea joka toinen vuosi. Perustelut lomatuen tarpeelle ovat erittäin tärkeät. Ilman perusteluja tai vähäisin perusteluin, ei lomatukea voida myöntää. Hakijoita on paljon, jolloin perustelut yleensä ratkaisevat sen, kenelle lomatuki myönnetään. Ensikertalaiset hakijat ovat etusijalla valinnoissa, jos muut kriteerit täyttyvät. Lomalaisten valinnoista vastaavat loman järjestäjät. Kilpirauhasliiton työntekijä tai yhdistyksen vertaistukihenkilö vierailee paikalla lomajakson aikana tuomassa liiton tervehdyksen lomalaisille.

Lomat toteutetaan STEAn tuella. Voit hakea lomalle, vaikka et ole Kilpirauhasliiton jäsen. Tervetuloa mukaan!

Vuoden 2021 lomat tarjoaa:

MTLH ry

Ajankohta: 16.05.-21.05.
Kohde: Tanhuvaaran Urheilupuisto
Haku päättyy: 16.02.2021

Ajankohta: 27.06.-02.07.
Teema: Voimaa vertaisuudesta -lomat lapsiperheille
Kohde: Nuorisokeskus Piispala
Haku päättyy: 27.04.2021

Ajankohta: 25.07.-30.07.
Kohde: Rokua Health & Spa
Haku päättyy: 25.04.2021

Vuoden 2021 lomat ovat haettavissa. Sähköinen lomahakemus löytyy täältä. Lomavalinnoista vastaa MTLH ry.’

Vuoden 2022 lomat tarjoaa:

MTLH ry

Ajankohta: 30.1.2022-4.2.2022
Kohde: Sport & Spa Hotel Vesikangas Oy

Ajankohta: 25.07.2022-30.07.2022
Teema: Voimaa vertaisuudesta -lomat lapsiperheille
Kohde: Ikilift/Kuntoutus Apila

Ajankohta: 25.09.2022-30.09.2022
Kohde: Rokua Health & Spa

Hakuaika päättyy 3 kk ennen loman alkamispäivää. Kutsut valituille lähetetään n. 2kk ennen loman alkamispäivää.

MTHL:llä on voimassa seuraavanlainen koronaoheistus :
1. Lomakohteissa noudatetaan viranomaisten ohjeita ja tehdään erityisjärjestelyitä, jotta lomailu on turvallista. Hygieniaan, turvaväleihin, ohjelmien järjestämiseen on muun muassa kiinnitetty erityistä huomiota. Lomalainen arvioi kuitenkin itse, voiko hän osallistua lomalle.
2. Mikäli lomalainen kuuluu vakavan koronavirustaudin riskiryhmään, hänen kannattaa keskustella hoitavan lääkärin kanssa, onko osallistuminen suositeltavaa.
3. MTLH tarjoaa lomalaisille maskit.

MTLH on koonnut koronaa koskevat, useimmin kysytyt kysymykset ja vastaukset verkkoon:

Hyvinvointilomat ry

Lomakoti Tammilehdossa aikuislomajaksolla, ajalla 9.-14.8. Lomateemana on Hyvänmielen loma. Hakuaika päättyy 11.5. Loman hinta on 90€/osallistuja. Haku tapahtuu Hyvinvointilomien nettisivuilta löytyvän lomakkeen kautta.

Lisätietoja Hyvinvointilomat ry:n lomalle hakemisesta voit lukea täältä.

Tuetulle lomalle osallistuminen koronapandemian aikana voit puolestaan lukea Hyvinvointilomien nettisivuilta.

Hyvinvointilomat ry:n logo