Lomatoiminta ja lomat

Kaipaatko lomaa ja virkistystä? Tule mukaan Kilpirauhasliiton tuetuille lomille!

Tuetun lomajakson ohjelmasta vastaa loman järjestäjä. Huomaathan siis, että loma ei tarjoa kilpirauhasaiheista ohjelmaa tai asiantuntijaluentoja. Loman tarkoituksena on lisätä lomalaisen voimavaroja ja osallisuutta tarjoamalla mahdollisuuden virkistykseen, lepoon ja lomalaisten keskinäiseen vertaistukeen.

Tuetulle lomalle on mahdollista hakea joka toinen vuosi. Perustelut lomatuen tarpeelle ovat erittäin tärkeät. Ilman perusteluja tai vähäisin perusteluin, ei lomatukea voida myöntää. Hakijoita on paljon, jolloin perustelut yleensä ratkaisevat sen, kenelle lomatuki myönnetään. Ensikertalaiset hakijat ovat etusijalla valinnoissa, jos muut kriteerit täyttyvät. Lomalaisten valinnoista vastaavat loman järjestäjät. Kilpirauhasliiton työntekijä tai yhdistyksen vertaistukihenkilö vierailee paikalla lomajakson aikana tuomassa liiton tervehdyksen lomalaisille.

Lomat toteutetaan STEAn tuella. Voit hakea lomalle, vaikka et ole Kilpirauhasliiton jäsen. Tervetuloa mukaan!

Vuoden 2022 lomat tarjoaa MTLH:

Voimaa vertaisuudesta -loma omatoimisille aikuisille

Ajankohta: 30.1.2022-4.2.2022
Kohde: Sport & Spa Hotel Vesileppis Oy, Leppävirta.
Hakuaika päättyy 30.11.2021.

Voimaa vertaisuudesta -loma lapsiperheille

Ajankohta: 25.07.2022-30.07.2022
Kohde: Ikilift/Kuntoutus Apila, Kangasala
Hakuaika päättyy 25.4.2022.

Voimaa vertaisuudesta -loma omatoimisille aikuisille

Ajankohta: 25.09.2022-30.09.2022
Kohde: Rokua Health & Spa, Utajärvi
Hakuaika päättyy 23.6.2022.

Hae tuetulle lomalle

Linkki sähköiseen lomatukihakemukseen alla, avautuu uuteen ikkunaan:

Hakemusta tehdessään täytyy ensin valita, hakeeko aikuisille vai lapsiperheille suunnattuja lomia.

Hakemukset palautetaan lomajärjestöön hakuajan loppuun mennessä.

Myönteisistä lomatukipäätöksistä ilmoitetaan lomatuen saajalle noin 2 kuukautta ennen loman alkamispäivää. Mahdolliset peruutukset henkilökohtaisesti suoraan MTLH:lle.

Loman sisältö ja hinta

Loman sisältö
Lomaan sisältyy täysihoito, majoitus kahden hengen huoneessa tai perhelomilla perhekoon mukaisissa huoneissa/huoneistoissa, ryhmäkohtainen ohjelma, yleinen vapaa-ajanohjelma, lomapaikan allasosaston ja kuntosalin käyttö. Perhelomilla 1–3-vuotiaiden lastenhoito (4 x 2 h).

Omavastuuosuudet
Loman omavastuuosuus on 20 €/vrk aikuisilta ja 17 vuotta täyttäneiltä. Alle 17-vuotiailta emme veloita omavastuuosuutta.

Lisätietoja saa MTLH:n kotisivuilta osoitteesta www.mtlh.fi.

MTLH:llä on voimassa seuraavanlainen koronaohjeistus:

1. Lomakohteissa noudatetaan viranomaisten ohjeita ja tehdään erityisjärjestelyitä, jotta lomailu on turvallista. Hygieniaan, turvaväleihin, ohjelmien järjestämiseen on muun muassa kiinnitetty erityistä huomiota. Lomalainen arvioi kuitenkin itse, voiko hän osallistua lomalle.
2. Mikäli lomalainen kuuluu vakavan koronavirustaudin riskiryhmään, hänen kannattaa keskustella hoitavan lääkärin kanssa, onko osallistuminen suositeltavaa.
3. MTLH tarjoaa lomalaisille maskit.

MTLH on koonnut koronaa koskevat, useimmin kysytyt kysymykset ja vastaukset verkkoon: