Tukea ja ohjausta liitolta

Vertaistukea puhelimitse

Tukipuhelin päivystää arkitorstaisin klo 18–21 numerossa 050 400 6800 ja tarjoaa sinulle kuuntelijan ja mahdollisuuden vuorovaikutukseen jakamalla oma kokemuksesi jo pidempään sairastaneen henkilön kanssa. Tukipuhelimen tarkoituksena on avata uusia näkökulmia selviytymiseen arjessa sairauden kanssa. Tukipuhelimeen vastaavat henkilöt, jotka toimivat tavallisen ihmisen tiedoin ja taidoin oman elämänkokemuksen kautta. Vertaisuudessa jokainen on oman elämänsä asiantuntija. Tukipuhelin päivystäjiltä ei edellytetä terveyden- tai sairaanhoidon koulutusta, mutta he saavat säännöllisesti koulutusta vertaistoimijan tehtävään.

Vuonna 2021 tarjoamme teemailtoja kilpirauhasen syöpää, kilpirauhasen liikatoimintaa sekä lisäkilpirauhasen liikatoimintaa sairastaville. Alla mainittuina päivinä voit olla varma, että puhelimeen vastaa vertainen juuri mainittuja sairauksia sairastaville. Muina ajankohtina vastaajana on pääsääntöisesti vertainen kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastaville:

Teemaillat syksyllä 2021:

• 12.8. kilpirauhassyöpä
  • 9.9. kilpirauhasen liikatoiminta
  • 7.10.  lisäkilpirauhasen liikatoiminta
  • 4.11. kilpirauhassyöpä
  • 2.12. kilpirauhasen liikatoiminta
  • 16.12. lisäkilpirauhasen liikatoiminta

Neuvontaa ja ohjausta sekä puhelimitse että sähköpostitse

Sairaanhoitaja vastaa neuvontanumerossa 044 788 8899 tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 17-19. Kysymyksiä voi lähettää myös sähköpostitse osoitteeseen neuvonta@kilpirauhasliitto.fi. Viesteihin pyritään vastaamaan viikossa. Voit keskustella sairauteesi ja hoitoosi liittyvistä asioista ja saada neuvontaa ja ohjeistusta. Emme kuitenkaan voi ottaa kantaa esimerkiksi hoitolinjauksiin tai lääkkeiden annosteluun, jotka ovat potilaan ja lääkärin välinen asia.